خبرگزاری کار ایران

یک پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد:

برای تقویت حافظه دسر انبه بخورید

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۸۰

یک پژوهشگر طب سنتی برای تقویت حافظه خوردن دسر انبه را توصیه کرد.

به گزارش ایلنا، دسر انبه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدارت، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و اسید فولیک است.

برای بررسی خواص دسر انبه و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

 

مهم‌ترین خواص دسر انبه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص دسر انبه اظهار کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر انبه بیان کرد: این دسر موجب جوانسازی پوست می‌شود و از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند؛ دسر انبه نقش مؤثری در تقویت مو‌ها و جلوگیری از سفید شدن مو‌ها دارد.

عظمایی افزود: دسر انبه به علت وجود ویتامین A و املاح معدنی موجب تقویت بینایی و حافظه می‌شود؛ این دسر قوای جنسی را هم در مردان افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مفید بودن دسر انبه برای مبتلایان به زخم معده تأکید کرد: این دسر دستگاه گوارش را تقویت می‌کند؛ دسر انبه تأثیر چشمگیری در کارکرد بهتر اعضای رئیسه بدن (مغز، قلب  و کبد) و سایر اندام‌های حیاتی بدن دارد.

وی یادآور شد: دسر انبه برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان بسیار مفید است؛ این دسر به تقویت سیستم قلبی و عروقی، کبد و مغز، رفع کم خونی و یبوست، کنترل قند و فشار خون و بهبود تنگی نفس و سرفه کمک شایانی می‌کند.

مواد لازم برای تهیه دسر انبه (سه تا چهار نفر)

انبه ۲ عدد

شیر سه پیمانه

پودر ژلاتین سه قاشق سوپ‌خوری

آب سرد نصف پیمانه

وانیل نصف قاشق سوپ‌خوری

شکر سرخ یا قهوه‌ای نصف پیمانه

خامه یک پیمانه

طرز تهیه دسر انبه

-نخست پودر ژلاتین داخل یک استکان بریزید سپس آب سرد را به آن اضافه کنید و آن راروی حرارت غیر مستقیم (سماور یا کتری) قرار دهید تا پودر ژلاتین به خوبی در آب حل شود.

- پوست انبه‌ها را بگیرید؛ آنها را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

- شکر سرخ یا قهوه‌ای و شیر را به انبه‌های مخلوط شده اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

- وانیل، خامه و پودر ژلاتین حل شده را به سایر مواد بیفزایید.

- پس از مخلوط کردن مواد آنها را داخل قالب‌های مخصوص بریزید؛ روی آنها را سلفون بکشید و داخل یخچال بگذارید تا به خوبی بسته شوند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز