خبرگزاری کار ایران

توسط دانشمندان صورت گرفت؛

نامرئی کردن اشیا با استفاده از قوانین علم فیزیک

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۳۲

نامرئی کردن دیگر یک جادو یا عملی ناممکن نیست و دانشمندان با استفاده از قوانین علم فیزیک موفق به نامرئی کردن اشیا شده‌اند.

به گزارش ایلنا، دانشمندان با استفاده از قوانین علمی نامرئی شدن را ممکن کرده‌اند، این کار با یک پرده انجام می‌شود، این پرده با انتقال انرژی از رنگ‌های مورد نظر به دیگر رنگ‌ها کار می‌کند، این عملکرد باعث می‌شود با هماهنگ کردن رنگ مورد نیاز با محیط اطراف اشیا نامرئی به نظر برسند.

این پرده نور سبز را به نور آبی تبدیل می‌کند تا حضور یک شی سبز پشت پرده را مخفی کند.

پرده سپس رنگ شی را به سرعت دوباره به طول موج اولیه خود باز می‌گرداند و به این ترتیب شی نامرئی به نظر می‌رسد.

کارشناسان امیدوار هستند در  ادامه پژوهش‌ها بتوانند از این وسیله برای پنهان کردن اشیای سه بعدی در نور روشن روز استفاده کنند.

این پرده عملکردی مشابه شنل نامرئی کننده داستان‌های علمی تخیلی هری پاتر دارد که فیلم‌های سینمایی و کتاب‌های داستانی درباره آن نوشته شده است.

فناوری پرده نامرئی کننده به وسیله دانشمندان کانادایی موسسه ملی تحقیقات علمی (the National Institute of Scientific Research) ابداع شده است، تاکنون تلاش‌های زیادی برای ساخت دستگاه نامرئی کننده در دنیا به وسیله دانشمندان انجام شده است، اما بیشتر آن‌ها شکست خورده اند، زیرا طول موج نور از شی عبور و آن را نمایان می‌کند.

کارشناسان در نظر دارند از این فناوری برای ساخت هواپیما و پهپاد‌های ضد رادار و نیز جلوگیری از هک شدن رایانه‌ها استفاده کنند.

به طور کلی تمای اشیای قابل مشاهده مقدار کمی از طول موج نور را منعکس می‌کنند و به این ترتیب رنگ آن‌ها مشخص می‌شود.

پرده طیفی ساخت کارشناسان کانادایی، با انتخاب انرژی از رنگ‌های مشخص طیف سایر رنگ‌ها و تطبیق رنگ با رنگ محیط اطراف خود عمل می‌کند.

برای مثال اگر شی سبز باشد، هرطول موج نور سبز را به نور آبی تبدیل می‌کند تا شی سبز پنهان شود.

پژوهش درباره پرده طیفی نامرئی کننده اشیا در مجله (Optica) به چاپ رسیده است.

منبع:Dailymail

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز