خبرگزاری کار ایران

محققان انگلیسی دریافتند؛

هویج و چغندر قند سیمان را تقویت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۰۰

محققان انگلیسی با افزودن ریشه هویچ و چغندر قند سیمان را تقویت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه لنکستر انگلیس با اضافه کردن نانو پلاکت‌های ریشه سبزیجات سیمان را تقویت کرده‌اند.

این تحقیق به رهبری پروفسور محمد صافی انجام شد. به گفته او این پلاکت‌های سلولزی(که با همکاری شرکت اسکاتلندی تولید شده اند) در حقیقت ورقه‌های نانویی هستند که از ریشه هویج و چغندر قند ساخته شده‌اند.

این بخش سبزیجات در صنعت مواد غذایی دور ریز به حساب می‌آیند. هنگامی‌که ریشه این سبزیجات به ترکیب سیمان اضافه می‌شود، پلاکت‌ها مقدار هیدرات سیلیکات کلسیم را می‌افزایند. این ماده محصول اصلی هیدراسیون سیمان «پورتلند» است و در اصل عامل تقویت سیمان به حساب می‌آید.

در آزمایشگاه، افزودن پلاکت‌ها سبب شد سیمان به شدت قدرتمندتر شود، به طوریکه  برای دستیابی به میزان معینی استحکام، به ۴۰ کیلوگرم سیمان پورتلند کمتری نیاز بود.

این بدان معناست که سیمان کمتری برای ساخت یک سازه نیاز است. چنین روندی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند زیرا تولید سیمان یکی از منابع اصلی ایجاد گاز دی اکسید کربن است.

علاوه بر تمام این موارد افزایش پلاکت‌ها، تراکم میکروساختار سیمان را نیز می‌افزاید و درنتیجه مقاومت سازه در برابر خوردگی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز