خبرگزاری کار ایران

حال و هوای زلزله زدگان در روزهای داغ تابستان

کانکس نشین‌ها و دردسرهای آب خوردن!

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۴۸۳

تامین آب زلزله زدگان به اشکال متفاوتی انجام شده است. در مناطقی که زلزله زدگان به صورت گروهی اسکان پیدا کرده اند، شیر برداشت آب تعبیه شده است تا آب آشامیدنی مورد نیاز افراد تامین شود.

به گزارش ایلنا، در هفته ای که گذشت خبرهایی جسته و گریخته از قطعی آب در کرمانشاه  منتشر شد. معتبرترین خبر از هم به نقل از فرماندار سرپل ذهاب بود که  اعلام کرد استفاده از آب آشامیدنی به مقادیر فراوان در ساخت و سازها و بازسازی ها، سر پل ذهاب را دچار کمبود آب کرده است. محبت جمالی نیا گفته بود در برخی از روستاها مشکل جدی برای تامین آب وجود دارد و نیاز 24 روستا ضروری است. 

این در حالی که برخی معتقد بودند مشکل در منطقه سر پل ذهاب، کمبود آب نیست و آب در روستاهای زلزله زده قطع شده است. 

«محمد» یکی از کانکس نشین های این روزهاست. او به پول نیوز می گوید: ما هنوز آب داریم اما آب کانکس پسرعمه من که در یکی از روستاهای اطراف زندگی می کند، آنقدر فشار کمی دارد که غیر قابل استفاده شده. 

«کیانوش»  خود را ساکن یکی از واحدهای مسکن مهر معرفی می کند. او درباره وضعیت آب رسانی به خود و خانواده اش به پول نیوز می گوید: ما فعلا مشکل آب نداریم اما فکر می کنم کمتر از چند هفته دیگر همه ما با قطعی آب مواجه شویم. هوا بسیار گرم است و مردم بیش از هرچیز به آب نیاز دارند.

محمد خلیلی پیر مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دراین باره توضیح می دهد: تا به این لحظه، گزارشی از قطعی گسترده آب در استان کرمانشاه به دست ما نرسیده است. در نظر داشته باشید قطعی های گسترده سریعا به ما اعلام می شود. برای مثال در همین لحظه که من و شما با همدیگر صحبت می کنیم گزارش های متعددی از قطعی آب در اصفهان، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان به دست ما رسیده اما درباره کرمانشاه یا سر پل ذهاب هنوز گزارشی دریافت نکرده ام. 

خلیلی در ادامه می گوید: تامین آب زلزله زدگان به اشکال متفاوتی انجام شده است.  در مناطقی که زلزله زدگان به صورت گروهی اسکان پیدا کرده اند، شیر برداشت آب تعبیه شده است تا آب آشامیدنی مورد نیاز افراد تامین شود. اما برخی از هموطنان ما به دلایل مختلف ترجیح می دادند که از اکیپ ها جدا بوده و در مناطق خاصی اسکان داشته باشند، مثلا نزدیک مغازه یا خانه سابق خود. آب رسانی این عزیزان با تانکر انجام می شود که ممکن است گاهی با قطعی هم همراه باشد.

منبع: پول نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز