خبرگزاری کار ایران

مقصد نامشخص جذاب‌های فوتبال

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۹۷

علی کریمی، جواد نکونام و محمود فکری 3 سرمربی جوان و تازه کار فوتبال ایران با پیشینه‌ای موفق آینده‌ای مبهم در لیگ برتر دارند.

اتفاق بزرگ فوتبال ایرال در فصلی که همین چند وقت قبل تمام شد،‌ موفقیت ٣چهره سرشناس و محبوب در عرصه سرمربیگری بود. سه نفری که در نخستین تجربه خود به‌عنوان نفر اول بودن در کادر فنی دست به کاری بزرگ و ماندگار زدند. دو نفر آنها تیم‌شان را از لیگ یک به لیگ برتر آوردند و یک نفر دیگر تیم بحران‌زده که هیچ‌کسی امیدی به ماندنش در لیگ برتر نداشت را بدون هیچ‌گونه حمایت از سوی مدیران باشگاه و مسئولان استان در این رقابت‌ها حفظ کرد! جالب اینجاست که محمود فکری، جواد نکونام و علی کریمی بعد از این موفقیت‌ها هر سه نفر آینده مبهمی با تیم‌های خود دارند و مشخص نیست که سر کار خود باقی بمانند.

فکری با این شرایط نمی‌ماند

محمود فکری نخستین تجربه بزرگ سرمربیگری خود را در باشگاه نساجی قائمشهر آغاز کرد و پس از این‌که شرایط برای ادامه همکاری در این تیم مهیا نشد،‌ در تاریخ دهم بهمن‌ماه ١٣٩٥ رسما به‌عنوان سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان انتخاب شد. فکری بعد از پایان مسابقات برنامه‌ریزی مدونی برای کسب نتایج خوب در لیگ یک و صعود به لیگ برتر به باشگاه ارایه داد و یک تیم قدرتمند ساخت که از همان هفته‌های ابتدایی مسابقات مدعی اصلی صعود به لیگ برتر و از ابتدا تا انتها صدرنشین بود. نفت مسجد سلیمان با محمود فکری جوان توانست قهرمان لیگ یک شود و بالاخره پس از سال‌ها دوباره به لیگ برتر بازگردد. منتهی فکری بارها و بارها در جلسات خود با مدیریت باشگاه تأکید کرده اگر تمایل به ادامه همکاری دارند باید بودجه و امکانات خوبی برای بستن یک تیم قدرتمند در اختیار تیم بگذارند چرا که تنها در این صورت است که نفت مسجد سلیمان می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند و نتایج خوبی کسب کند. به این ترتیب تا وقتی که پول نرسد فکری هم حاضر به شروع کار دوباره در نفت مسجد سلیمان نیست و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در این باشگاه رخ خواهد داد و سرنوشت محمود فکری چه خواهد شد.

نکونام برای ماندن شرط دارد

جواد نکونام در نخستین سالی که تصمیم گرفت سرمربی باشد‌، کار خود را در باشگاه خونه به خونه بابل شروع کرد و این تیم را در لیگ یک به یک مدعی کسب عنوان قهرمانی و صعود به لیگ برتر تبدیل کرد و در جام حذفی هم دست به کار بزرگی زد و خونه به خونه را به نیمه‌نهایی رساند. او سپس با مالک باشگاه خونه به خونه اختلافات زیادی پیدا کرد و درنهایت مجبور شد این تیم را ترک کند. کاپیتان سابق تیم‌ملی البته خیلی زود دوباره در همان لیگ یک تیم گرفت و این بار به‌عنوان سرمربی نساجی قائمشهر رقیب پرطرفدار خونه به خونه انتخاب و معرفی شد. نکونام از همان اول که وارد نساجی شد هدفش لیگ برتری کردن این تیم بود و انصافا نتایج درخشانی با این تیم کسب کرد و در هفته آخر هم رویای مردم قائمشهر برای بازگشت به لیگ برتر را با کمک شاگردانش محقق کرد تا به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های این شهر تبدیل شود. در شرایط کنونی اما حرف و حدیث درباره آینده نساجی زیاد است. این تیم برای ادامه موفقیت‌ها نیاز جدی به حمایت مادی مسئولان دارد و با بودجه شخصی بعید به‌نظر می‌رسد که بتواند به موفقیت خاصی در لیگ برتر برسد. به همین ترتیب نکونام هم تنها با شرط روشن شدن تکلیف مسائل مالی تیم و باشگاه حاضر به ادامه همکاری است و از طرفی دیگر اخباری درباره پیشنهاد چند تیم لیگ برتری ازجمله ذوب‌آهن به او در محافل ورزشی مطرح شده است.

سرنوشت جادوگر در نتیجه درگیری با مدیران سپیدرود

علی کریمی بدون تردید یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی ایران است که هرچند شروع روزهای سرمربیگری‌اش تلخ بود، ‌اما پایانی شیرین داشت. کاپیتان سابق تیم‌ملی و پرسپولیس در ابتدای فصل کار را با نفت تهران شروع کرد که پایان خوشی در این تیم نداشت و خیلی زود از تیم در هر دو مقطع جدا شد. در مرحله بعدی اما مسئولان فوتبال گیلان و باشگاه پرطرفدار سپیدرود رشت به کریمی برای هدایت این تیم بحران‌زده که برای سقوط‌نکردن به دسته یک تلاش می‌کرد پیشنهاد دادند و با وجود بدقولی‌ها و مشکلات مالی کریمی توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. البته در شرایط کنونی او به خاطر عدم شفاف بودن بودجه مالی و شرایط مالکیتی و مدیریتی تیم دچار اختلافات شدید با جواد تن‌زاده مالک باشگاه شده و اعلام کرده بود به شرط تسویه‌حساب کامل با اعضای کادرفنی‌اش حاضر می‌شود قید دو‌سال دیگر از قرارداد باقی مانده خود را بزند. با این وجود مدیران باشگاه اعلام کردند که نادر دست‌نشان به‌عنوان سرمربی جدید سپیدرود انتخاب شده است که این اتفاق باعث شد کریمی نسبت به اجرا نشدن خواسته‌هایش نامه‌ای به باشگاه بنویسد. کریمی هم از تیم‌های لیگ یکی زیادی در روزهای اخیر پیشنهاد داشته است و تصمیم‌گیری درباره آینده را به روشن‌شدن تکلیف قرارداد خود با سپیدرود موکول کرده است.

منبع: شهروند   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز