خبرگزاری کار ایران

ویتامین ها و مواد مغذی که سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۴۹

تغذیه خوب با مصرف میوه و سبزیجات فراوان برای تقویت سیستم ایمنی کودکان و پیشگیری از بیماری های فصلی مانند آلرژی مفید است.

به گزارش ایلنا، ادغام ویتامین ها و مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه کودک مفید است. مکمل ها نیز در این زمینه می توانند موثر باشند چرا که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها به سوخت مناسب نیاز دارد.

مکمل ها و مواد غذایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پروتئین : سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در گوشت بدون چربی، حبوبات، آجیل، تخم مرغ، سویا و دانه ها یافت می شود.

ویتامین آ : به سلامت پوست، سیستم تنفسی، بافت های دهان، معده و روده ها کمک می‌کند. این ویتامین در سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، اسفناج و زردآلو وجود دارد.

ویتامین سی : باعث تشکیل آنتی بادی هایی می شود که با عفونت مبارزه می کنند و در مرکبات، فلفل دلمه ای قرمز، پاپایا و آب گوجه فرنگی یافت می شود.

ویتامین ای : یک آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کند و در دانه های آفتابگردان، بادام، فندق، کره بادام زمینی، روغن آفتابگردان/گلرنگ و اسفناج یافت می شود.

روی: به بهبود زخم ها کمک و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در گوشت های بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، شیر، غلات کامل، لوبیا و آجیل یافت می‌شود.

ویتامین D : مکمل ویتامین D خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را کاهش می‌دهد و مطالعات تایید می‌کنند که این مکمل باعث افزایش تولید سلول های T ضد عفونت می‌شود.

امگا 3 : مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی و دانه های کتان، دانه های چیا، کلم بروکسل و گل کلم می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کنند.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز