خبرگزاری کار ایران

چگونه بادمجان را برای مدت طولانی نگه داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۰۳۱

اگر شما در منزل بادمجان داشته باشید به راحتی میتوانید چند نوع غذای خوشمزه را آماده کنید، پس بهتر است ترفند های نگهداری طولانی مدت از بادمجان را بدانید.

به گزارش ایلنا، بادمجان یکی از مواد غذایی بسیار پرمصرف در آشپزی ایرانی است که با آن غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه ای چون خورش بادمجان، کشک بادمجان، دلمه بادمجان، میرزاقاسمی و... تهیه می شود، به همین خاطر بسیاری از خانم های خانه‌دار بادمجان زیادی می خرند و در خانه نگهداری می کنند. چنانچه شما نیزمقدار زیادی بادمجان خریده‌اید و می خواهید برای طولانی مدت سالم نگهداری نمایید، این بخش را بخوانید تا با روش های نگهداری طولانی مدت بادمجان آشنا شوید.

طریقه صحیح نگهداری بادمجان خام

برای نگهداری هرچه بهتر و طولانی تر بادمجان خام به روش های زیر اقدام کنید:

بادمجان خام را در یخچال نگهداری نکنید

شاید تعجب کنید اما یخچال گزینه مناسبی برای نگهداری بادمجان نیست، بادمجان ها در دمای یخچال تنها 2 تا 5 روز تازه می‌مانند. اگر مجبور هستید که بادمجان ها را در یخچال نگه دارید، هیچ گاه در کنار میوه هایی مانند خربزه، موز، سیب و دیگر میوه‌های تولید کننده اتیلن نگذارید.

چگونه بادمجان را برای مدت طولانی نگه داریم؟

بادمجان‌ها را در کابینت و یا کمد نگه دارید

برای نگهداری طولانی‌تر در تابستان که محیط آشپزخانه گرم است، بادمجانها را در کابینت یا کمد تاریک و خنک نگه دارید و از قرار دادن بادمجان در نور مستقیم خورشید برای نگهداری دراز مدت پرهیز کنید.

بادمجان ها را در پلاستیک قرار ندهید

بادمجان ها را از بسته پلاستیکی خارج کنید تا بادمجان‌های شما تازه‌تر و زمان بیشتری بمانند، گرچه با این کار بادمجان‌ها رطوبت خود را از دست می‌دهند ولی از فساد سریع و پوسیدگی پیشگیری می‌ گردد.

بادمجان ها در مکان بدون تهویه قرار ندهید

در نگهداری بادمجان توجه کنید که آن‌ها را در محیط دربسته (بدون تهویه) نگذارید و کنار سیب‌زمینی و پیاز هم قرار ندهید.

چگونه بادمجان را برای مدت طولانی نگه داریم؟

بادمجان ها را در دمای 50-54 درجه فارنهایت نگه دارید

بهترین دما برای نگهداری بادمجان دمای 50-54 درجه فارنهایت معادل 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد است پس اگر می خواهید بادمجان ها سالم و مدت طولانی باقی بمانند، آنها را در این دما نگه دارید.

طریقه صحیح نگهداری بادمجان پخته

برای نگهداری هرچه بهتر و طولانی تر بادمجان پخته به روش های زیر اقدام کنید:

بادمجان ها را بجوشانید

چنانچه شما مقدار زیادی بادمجان خریده‌اید و نمی‌توانید پیش از فاسدشدنشان آن‌ها را استفاده کنید، بادمجان‌ها را با آب سرد و یا ولرم بشویید و با چاقوی تیز دو انتهای بادمجان را ببرید و پوست بکنید و قطعه‌قطعه کنید.

بادمجان های تکه شده را در قابلمه ای که درون آن آب و کمی آب لیمو در حال جوشیدن است(نصف فنجان آب‌لیمو برای هر چهار لیتر آب) بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه در آب جوش بماند سپس به سرعت بادمجان‌ها را از آب جوش خارج کرده و داخل کاسه آب یخ پنج دقیقه نگه‌دارید و سپس از آب خارج کرده و بگذارید تا خوب خشک شود. بادمجان‌ها را جوشانده، سرد و خشک را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و در فریزر منجمد کنید. با این روش بادمجان‌ها به مدت شش ماه در فریزر به خوبی باقی می مانند.

بادمجان ها را کبابی کنید

کبابی کردن یکی دیگر از شیوه های نگهداری بادمجان در فریزر است. اول با چاقو چند برش کوچک به بادمجان ها بزنید و بادمجان ها را روی شعله گاز یا درون فر کباب کنید. زمان کباب کردن بادمجان ها مرتب آنها را برگردانید تا خوب کباب شده و بادمجان نرم شوند. بعد از خنک شدن بادمجان ها پوست آنها را بکنید و سپس ساطوری کنید وبادمجان های ساطوری شده را به اندازه هر وعده مصرفی درون کیسه فریزر بریزید و در فریزر قرار دهید.

چگونه بادمجان را برای مدت طولانی نگه داریم؟

بادمجان ها را سرخ کنید

بادمجان ها را پوست بگیرید و در آب نمک قرار داده و پس از گذشت مدتی سرخ کنید، اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود و بعد از خنک شدن بادمجان ها، آنها را جدا جدا در یک سینی بچینید و روی سینی را سلفون کشیده و در فریزر بگذارید تا بادمجان ها یخ زده و به هم نچسبند. دو ساعت بعد بادمجان ها را در آورده و درون کیسه های زیپ دار ریخته و هوا را کاملا از کیسه خارج کنید و داخل فریزر قرار بدهید.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز