خبرگزاری کار ایران

ارتباط سرطان و این رژیم غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۱۸۷

مقدار چربی در رژیم غذایی و سطوح اکسید نیتریک در بدن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا، پژوهشگران در موش‌ها دریافتند که ارتباطی بین افزایش سطح اکسید نیتریک در جایی که تومورهای سرطانی رشد می‌کنند و رژیم غذایی پرچرب وجود دارد. چنین ارتباطی بین رژیم‌های غذایی پرچرب و سرطان می‌تواند منجر به پیشرفت‌هایی در پیشگیری، تشخیص و درمان شود.

یک مطالعه جدید به بررسی ارتباط بین چربی رژیم غذایی و اکسید نیتریک می‌پردازد که سطوح بالای آن با التهاب مرتبط است. التهاب به نوبه خود با سرطان مرتبط است. برای مشاهده اکسید نیتریک در سطح مولکولی، محققان در آزمایشگاه چان از مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته بکمن در دانشگاه ایلینوی یک کاوشگر مولکولی ساختند که می‌تواند تصاویری در اعماق بافت بدن محققان به صورت بصری سطوح بالاتر NO را در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی کم چربی داشتند، تایید کردند.

پروفسور جفرسون چان، دانشیار شیمی در UIUC و محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید: «گروه ما در ساخت مولکول‌های طراح متخصص است که به ما امکان می‌دهد به ویژگی‌های مولکولی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند نگاه کنیم. ما این مولکول‌های سفارشی را برای کشف چیزهایی طراحی می‌کنیم که قبلاً ناشناخته بودند.»

دکتر داگلاس دی. توماس، دانشیار دپارتمان شیمی دارویی گفت: «آنها ابزار بالقوه مفیدی برای اندازه گیری سطوح NO در داخل بدن ایجاد کرده‌اند که انجام آن آسان نیست. این ابزار ممکن است سرعت تحقیقات در مورد بیماری‌های مرتبط با NO از جمله سرطان را تسریع بخشد. به طور خاص، بر اساس علاقه اخیر به درک نقش هم‌افزایی رژیم غذایی و شیمی درمانی، این کاوشگر پویایی و ناهمگونی موجود در سرطان‌ها را روشن می‌کند. حقایق ضروری در مورد شیمی درمانی، از جمله اینکه چه چیزی بخوریم، چگونه عوارض جانبی را مدیریت کنیم و عادت‌هایی که باید از آنها اجتناب کنیم را بیاموزید. عوامل زیادی از رژیم غذایی گرفته تا ورزش می‌توانند در این امر دخیل باشند، عوامل بیرونی که وقتی درمان‌های سرطان را در نظر می‌گیریم واقعاً آنها را در نظر نمی‌گیریم. اینها نتایج بالقوه جالبی هستند. با این حال، این یک مطالعه روی موش است، و بر اساس یافته‌های آن‌ها، فکر نمی‌کنم که بتوانید ارتباط مکانیکی  بین رژیم غذایی پرچرب، مقادیر اکسید نیتریک شناسایی‌شده  بدون آزمایش‌های بیشتر ایجاد کنید».

منبع: سیناپرس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز