خبرگزاری کار ایران

تولید 40 محصول آرایشی و بهداشتی از مواد خوراکی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۶۱۶

مشاوره بهداشت مرکز بهداشت استان اصفهان از تولید 40 محصول آرایشی و بهداشتی از مواد خوراکی در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  فروزان جعفری در این ارتباط اظهار داشت: در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بیش از 50 نوع روغن مرغوب خوراکی بر پایه بادام شیرین ایرانی، گلاب ۳ آتیشه مرغوب و غیره بکار میرود که تماما خوراکی هستند.

این  پژوهشگر حوزه سلامت  در اصفهان گفت: بالغ بر 40 محصول آرایشی وبهداشتی سین بیوتیک(نوعی مکمل غذایی) و فراسودمند با مواد خوراکی در اصفهان تولید که روی 500 نفر آزمایشات اولیه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی خوراکی روی پوست 99 درصد زنان و یک درصد آقایان تست شده است، تصریح کرد: در تولید هر یک از این محصولات بیش از 80 نوع ماده خوراکی با فرمولاسیون خاص استفاده شده است.

جعفری با اظهار اینکه برای افراد گیاه‌خوار که حافظ حیوانات هستند نیز محصولات صد درصد گیاهی تولید شده است، خاطرنشان کرد: 4 سال گذشته مطالعات و آزمایشات اولیه روی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خوراکی صورت گرفت که ضمن مراقبت از پوست، حس زیبایی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند و موجبات سلامتی هرچه بیشتر افراد را فراهم سازد و از عوارض محصولات شیمیایی و ابزارهای زیبایی در امان دارد.

وی اضافه کرد: از شش ماه گذشته فرمولاسیون تولید محصولات را بدست آورده ایم که برای تایید بهداشتی و استاندارد آن اقدام شده است.

مشاور مرکز بهداشت اصفهان یادآور شد: محصولات آرایشی شیمیایی امروز به یک رویه روتین مبدل شده است و افراد بسیاری برای جوان سازی پوست از روشهای گاه آسیب‌زا و مخرب استفاده می کنند.

وی گفت: از نظر علمی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیائی نامرغوب برای مادران باردار و مادران شیرده، افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به سرطان و کودکان و بیماران مبتلا به ام اس و.. توصیه نمی شود.

این تولید کننده اظهار داشت: محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد خوراکی قابل استفاده برای تمامی بیماران، کودکان، مادران باردار و شیرده نیز هست. 

این کارآفرین حوزه بهداشت و سلامت خاطرنشان کرد: حضار به فروش فرمولاسیون این محصولات نشده ایم و با وجود اعمال فشار و سختی های راه، تن به تولید در داخل و ادامه کار برای کمک به سلامتی و زیبایی هم وطنان دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز