خبرگزاری کار ایران

هشدار نسبت به شیوع هپاتیت در 12 کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۶۳۸

سویه گزارش شده در 12 کشور باعث ایجاد حداقل 169 مورد در کودکان خردسال می شود که بیشتر آنها در بریتانیا هستند.

سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که حداقل یک کودک بر اثر نوع مرموز هپاتیت شدید جان خود را از دست داده است که اکنون در 12 کشور این بیماری گزارش شده است.

و از 169 مورد نادر هپاتیت حاد، التهاب کبد، در کودکان خردسال وجود دارد. از این تعداد، 17 نفر آنقدر بیمار شدند که نیاز به پیوند کبد داشتند.

بیشترین موارد عفونت در بریتانیا با - 114 - مبتلا است، پس از آن اسپانیاست که 13 مورد را ثبت کرده است، و اسرائیل با 12 مورد.

شیوع به ایالات متحده، دانمارک، ایرلند، هلند، ایتالیا، فرانسه، نروژ، رومانی و بلژیک نیز گسترش یافته است.

در حالی که هپاتیت خفیف کودکان بی سابقه نیست اما هپاتیت شدید در کودکان قبلاً سالم نادر بود.

مقامات بهداشتی در حال بررسی این بیماری مرموز هستند که جوانان یک ماهه تا 16 ساله را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا مجموعه ای از موارد در اسکاتلند از ژانویه تا اواسط آوریل شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه ای با Stat ، یک وب سایت خبری سلامت ایالات متحده، کشورها را تشویق کرده است که موارد مشابه را گزارش دهند.

ریچارد پبادی، از تیم بیماری‌زای سازمان جهانی بهداشت با تهدیدات بالا، گفت: «اگرچه ارقام زیاد نیستند، اما پیامدهای آن بسیار شدید بوده است.

این موارد هنوز غیرمعمول‌تر هستند، زیرا به هیچ یک از پنج گونه معمولی ویروس - هپاتیت A، B، C، D و E مرتبط نیستند.

دانشمندان در حال حاضر بر این باورند که یک آدنوویروس، یک نوع ویروس که می تواند باعث سرماخوردگی معمولی شود، می تواند پشت موج موارد حاد هپاتیت باشد. حداقل 74 کودک مبتلا به عفونت آدنوویروس مثبت بوده اند.

اما در حالی که آدنوویروس 41 با هپاتیت در کودکان نقص ایمنی مرتبط است، هرگز مشخص نشده است که این بیماری را در کودکان سالم قبلی ایجاد کند.

مدیر بهداشت عمومی اسکاتلند، جیم مک منامین، به رویترز گفت که بررسی برای درک اینکه آیا یک آدنوویروس جهش یافته است و باعث بیماری شدیدتر شده است یا اینکه می‌تواند «همراه» با یک ویروس دیگر، از جمله احتمالاً Sars-CoV-، باعث ایجاد مشکلات شود، در حال انجام است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، هر گونه ارتباط این بیماری با واکسن‌های کووید-19 رد شده است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق کودکانی که بیمار شده‌اند واکسینه نشده‌اند.

دانشمندان دیگر گفتند کاهش ایمنی در نتیجه کاهش اختلاط اجتماعی در طول همه گیری می تواند توضیحی برای این مساله باشد.

علائم هپاتیت شامل ادرار تیره، زردی چشم و پوست، بیماری، خستگی، تب، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، مدفوع روشن و درد مفاصل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز