خبرگزاری کار ایران

نقد و بررسی انیمیشن های محبوب کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۴۰۷

شاید برای شما هم جالب باشد که انیمیشن ها و کارتون ها نیز همانند فیلم های سینمایی نقد می شوند. امروزه با افزایش تعداد انیمیشن ها و کارتون ها در سراسر جهان، مخاطبان انتخاب های گوناگونی پیش روی خود دارند.

در این میان منتقدینی هم وجود دارند که انیمیشن ها و کارتون های  محبوب و پر طرفدار را بررسی می کنند و این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. در سال ها اخیر با وجود ویروس کرونا، کارتون های زیادی پخش و اکران شده است که هر کدام نقاط قوت و ضعف جداگانه ای دارند. برخی از انیمیشن ها نقاط قوت شان به حدی زیاد است که مخاطب وجود نقاط ضعف در آن کارتون را احساس نمی کند.

علاوه بر این، در سال 2020 که ویروس جدید منجر به تعطیلی سینماها شد، بسیاری از کارتون ها و انیمیشن ها به صورت اکران خانگی پخش شدند. البته با وجود تعطیلی های اجباری در سراسر جهان، تماشای انیمیشن و کارتون افزایش یافت.

انیمیشن هایی مثل شجاعت یک حیوان، لوکا، میچل ها در برابر ماشین ها، تام و جری و... در سال های 2018 تا 2021 اکران و منتشر شدند. ما در این مقاله قصد داریم تا انیمیشن محبوب کودکان را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما با نقاط قوت و ضعف این کارتون ها آشنا شوید.

یکی از محبوب ترین انیمیشن هایی که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم، انیمیشن سگ های نگهبان می باشد.

بررسی کارتون سگ های نگهبان

یکی از محبوب ترین انیمیشن هایی که در سال 2021 منتشر و اکران شد، کارتون سگ های نگهبان می باشد. این کارتون زیبا و دوست داشتنی در ژانر های ماجراجویی، کمدی و خانوادگی توسط کمپانی های Spin Master Entertainment  و Nickelodeon Movies  و Paramount Animationتولید و منتشر شد. این کارتون توسط فیلمنامه نویسانی همچون  باب بارلن، کال برانکر و بیلی فرولیک تدوین شد. صداپیشگان کارتون سگ های نگهبان توسط هنرمندانی چون، آل سیف الشاد، جیمی کیمل، داکس شپرد، پارک رندال، یارا شهیدی، کیم کارداشیان، مارسای مارتین، ران پاردو، ایان آرمیتاژ، ویل بریسبین و... صورت گرفته است.

کارتون سگ های نگهبان، توانست در افتتاحیه خود، رکورد 12 میلیون دلاری را تجربه نماید. شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چرا این انیمیشن در میان مخاطبان به چنین محبوبیتی دست یافته است؟

برای پاسخ به آن باید بگوییم، این انیمیشن توانست ویژگی های گروه سنی مختلف را در کارتون خود به نمایش درآرود. همچنین این کارتون اسباب سرگرمی بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان را فراهم آورد. عوامل دیگری که موجب افزایش محبوبیت این انیمیشن شده است، وجود تکنولوژی های به کار رفته در وسایلی است که سگ های نگهبان از آن استفاده می نمایند. تنوع این لوازم و تکنولوژی های بالا موجب شد تا مخاطب تا انتهای این فیلم را تماشا نماید.

نقد و بررسی انیمیشن های محبوب کودکان

انیمیشن جذاب سگ های نگهبان، ایده بسیار جالبی داشت و همین ایده نیز موجب شد تا مخاطبان زیادی این فیلم را تماشا نمایند. وجود یک شهردار فاسد به همراه زیر دستانی ناکار آمد که موجب به وجود آمدن دردسر ها و مشکلات فراوانی در شهر شده بود. همچنین وجود حکمرانی نا کارآمد باعث شده بود که اداره شهر دیگر میسر نباشد و مردم تنها امید شان برای نجات از چنین وضعیتی سگ های نگهبان باشد. سگ های نگهبان با تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته ای که دارا هستند، برای نجات مردم این شهر دست به کار می شوند.

قهرمانان این داستان چند سگ می باشند که نه تنها ضد انسان ها نیستند بلکه در مقابل انسان های بد قرار می گیرند. شما در فیلم خواهید دید که این سگ ها برای نجات جان یک لاکپشت، جان خود را به خطر می اندازند که نشان دهنده کار گروهی و خوب بودن آنها است. سر پرست این سگ ها پسری است که نام آن رایدر است و به خوبی آنها را هدایت می کند. شهردار فاسد این شهر، هامدینگر نام دارد و از اول تا پایان فیلم دردسر های عظیمی را برای مردم به وجود می آورد. تصمیمات این شهردار موجب رنجش مردم شهر می شود؛ در صورتی که خودش بیان یم کند می خواهد نشاط را به این شهر بیاورد.

شهردار هامدینگر مخالفت خود را با سگ های نگهبان زمانی بیان می کند که آنها به محض ورود به شهر زندانی می شوند. البته یکی از نقاط ضعف داستان این است که علت مخالف شهردار با این سگ ها معلوم نیست و مخاطب نمی داند که چرا این شهردار مخالف ورود سگ ها به شهر است. نکته دوم این فیلم درباره مقابله شهردار با سگ ها می باشد. او بدون هیچ برنامه ای پس از ورود سگ ها به شهر آنها را زندانی کرده است. نکته سوم در خصوص شهردار این است که کارگردان به شخصیت وی نزدیک نشده است. نکته چهارم این فیلم نیز، در این خصوص است که مخاطب تنها در یک صحنه میبیند که محافظان شهردار جلوی ورود سگ قهوه ای را به جشن می گیرند و پس از آن هیچ مخالفت و عدم اجازه ای از سوی او در فیلم مشاهده نمی شود.

کارتون مزرعه دایناسورها نیز همانند انیمیشن سگ های نگهبان از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته نقاط قوت این انیمیشن به حدی زیاد است که نمی توان جمله نقد آمیزی را در مورد آن پیدا کرد. در ادامه نقد کارتون سگ های نگهبان، باید بگوییم که شهردار در این فیلم به گربه ها علاقه خاصی دارد. می توان گفت که این علاقه برای مخالف با سگ ها نیز می باشد که متاسفانه در این داستان گربه ها نقش موثری نداشتند؛ در حالی که کارگردان می توانست، این گربه ها را در مقابل سگ ها قرار دهد و کشمکش جذابی را بین آنها خلق کند.

اشتباهات شهردار تنها به همین موارد ساده ختم نمی شود. در ادامه فیلم خواهید دید که شهردار علاوه بر مخالف با سگ ها با دانشمندان نیز مخالف کرد. شهردار با گرفتن دستگاه ابرساز دانشمندان، تمامی ابر های باران زا را در شهر گرفت؛ چرا که او از بارش باران خوشش نمی آمد. این کار موجب شد که در مراسم فشفشه بازی دردسر های عظیمی برای مردم شهر به وجود اید. نقش شهردار در این فیلم تنها ایجاد دردسر و مشکل برای دیگران و مخالفت با سگ های نگهبان بود. البته او پس از ورود سگ ها خودش را به راحتی کنار کشید تا سگ های نگهبان بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

در پایان، باید گفت که انیمیشن سگ های نگهبان با وجود نقاط ضعف و قوتی که داشت، توانست مخاطبان بسیاری را جذب خود نماید. علاوه بر این، انیمیشن سگ های نگهبان توانست لحظات مفرح و شادی را برای مخاطبان زیر 12 سال خود رقم زند و آنها را تا انتهای داستان همراهی کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز