خبرگزاری کار ایران

زمانش اکنون است، اکنون!

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۰۳۰

در حالی که هشتمین دور مذاکرات وین در جریان است، طرف‌های غربی برای تشدید فشارها علیه ایران آماده می‌شوند.طرف ایرانی احتمالاً اخبار مربوط به این موضوع را لاف‌زنی به قصد گرفتن امتیاز بیشتر از سوی آمریکا ارزیابی می‌کند، اما واقعیت این است که داستان فراتر و وخیم‌تر از این نوع ارزیابی‌هاست.

احمد زیدآبادی نوشت: هنوز مشخص نیست که تیم مذاکره کنندۀ ایرانی دقیقاً چه پیشنهادهایی را روی میز گذاشته است که طرف مقابل را تا این اندازه به واکنش انداخته است، اما پیشنهادها هر چه باشد، به نظرم ناشیانه و بدون در نظر گرفتن فضای حاکم بر مذاکرات و احیاناً مبتنی بر محاسبه‌ای نادرست انجام گرفته و جوّ را ملتهب کرده است.

اگر نظام سیاسی کشور واقعاً تصمیم به توافق گرفته است، زمانش همین حالاست. تأخیر در این ماجرا شرایط را به زیان کشورمان وخیم‌تر می‌کند. الان درست مانند سال 1366 است زمانی که قطعنامۀ 598 شورای امنیت سازمان ملل برای پایان جنگ ایران و عراق صادر شد. گذشت زمان، وضعیت را به شرایط سال 67 زمانی که ایران قطعنامه را پذیرفت، تغییر می‌دهد. منظور اینکه در صورت شکست مذاکرات در این مرحله، فشارها به قدری تشدید می‌شود که شرایطِ حضور دوباره پشت میز مذاکره، شباهتی به توازن نسبی کنونی نخواهد داشت.

مسئولانی که تجربۀ گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی، نحوۀ پایان جنگ با عراق، ماجرای سلمان رشدی، توافق سعدآباد و تحولات منجر به امضای برجام را در کارنامه و خاطرۀ خود دارند، حقِ افزون تجربه‌ای دیگر بر آن همه وقایع را ندارند.

این همه از مشاوران خود شنیدید و کشور را به این نقطه رساندید، یک بار هم از کارشناسان خارج از حلقه‌های بستۀ خود بشنوید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز