خبرگزاری کار ایران

نماینده آشوریان ایران در مجلس، حملات تروریستی در عراق را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۹۷

«در میان این تفرقه افکنی مابین شیعه و سنی و حملات گروه های داعش و جیش النصر، مسیحیان و آشوریان به عنوان ساکنین اصلی عراق بیشترین خسارات را متحمل شده اند.»

یونان بت کلیان نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان طی بیانیه ایی ضمن محکوم نمودن جنایت اخیر گروهای افراطی در عراق بر حمایت خود را از وحدت ملی کلیه اصحاب، اقوام و ادیان در عراق تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
«جهان باز هم شاهد جنایت دیگری است. کشتار وحشیانه زنان و کودکان، قتل عام، نسل کشی و تجاوز به عنف در کشورهای منطقه به سرحد نهایت خود رسیده است.
اخیرا گروهی افراطی به نام داعش به نام دین و تحت حمایت صهیونیسم و کشورهای غربی در عراق، سوریه و لبنان از هیچ وحشیگری و جنایتی فروگذاری نمی کنند که قلم و زبان قاصر از بیان عمق جنایات و فجایع غیرانسانی آنها است.
افراد تحت امر این گروه به نام دین و برای تاسیس حکومت اسلامی به اصطلاح شام و عراق و در جهت طرح جدید تقسیم خاورمیانه با حمله به افراد غیرنظامی، کشتار دسته جمعی، تجاوز به دختران و زنان تحت عنوان جهاد نکاح موجی از وحشت را در منطقه ایجاد کرده اند تا بتوانند به مقاصد اربابان غربی خود برسند و اما پشت پرده تمام این واقع حمایت مالی برخی از کشورهای منطقه، سیاست فروش سلاح های دست دوم باقی مانده از جنگ صربستان و اعزام افراط گرایان دینی به این مناطق و اخراج آنها از کشورهای غربی است که متاسفانه قربانی اصلی این فجایع ساکنین بومی منطقه هستند که این اهداف جز آوارگی و ویرانی نتیجه ای دیگر برای آنها فراهم نیاورده است و از طرف دیگر این همه سکوت مرگبار مجامع بین الملل، موجب تعجب و شگفتی همه آزاد اندیشان شده است.
پس کجایند مدعیان حقوق بشر؟ پس کجایند اعضا شورای امنیت سازمان ملل؟ چطور می شود برای کوچک ترین مسایل داخلی کشورها جلسات متعدد تشکیل می دهند و قطعنامه پش قطعنامه صادر می کنند اما چشم خود را بر روی جنایات تکفیری ها بسته اند؟
چرا آمریکا وقتی منافع مالی و نفتی خود را در منطقه در خطر می بیند جنگ خلیج فارس را به راه می اندازد اما برای جلوگیری از کشتار زنان و کودکان بیگناه در عراق و حتی برای حمایت از مردمانی که سال ها نفت و سرمایه ملی آنها را به یغما برده است کوچکترین قدمی بر نمی دارد؟
در میان این تفرقه افکنی مابین شیعه و سنی و حملات گروه های داعش و جیش النصر، مسیحیان و آشوریان به عنوان ساکنین اصلی عراق بیشترین خسارات را متحمل شده اند. کوچ اجباری نسل کشی، تجاوز و ویرانی نتیجه تمام سیاست های غلطی است که دولت های غربی تعقیب می کنند.
تخریب اماکن مقدسه مسیحیان آثار باستانی ایشان توسط تکفیریها همه در راستای حذف هویت ملی و تاریخی آشوریان در منطقه صورت می پذیرد. سیاستی که دول انگلیسی و فرانسه از زمان طرح تقسیم حکومت عثمانی به دنبال آن هستند.
در طول تاریخ شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان مامن غیر مسلمانان خصوصا مسیحیان آشوری تنها کشوری است که هیچ سبقه ایی از افراطی گری دینی در آن دیده نشده است.
اتحادیه جهانی آشوریان ضمن محکوم نمودن جنایت اخیر گروهای افراطی در عراق و با حمایت از وحدت ملی کلیه اصحاب، اقوام و ادیان در عراق اعلام می نماید این جنایتکاران تاریخ و حامیان آنها بدانند اعمال وحشیانه آنها بدون مجازات باقی نخواهد ماند و امید است که مردم عراق با بصیرت کامل و حفظ وحدت ملی خویش و در راستای اجرای فتاوی علما دینی عراق با پیوستن به گروهای جهادی این وحشیان را از سرزمین آباء و اجدادی خویش بیرون کنند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز