خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

سالانه 10 میلیون متر مکعب پساب در زنجان تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۵۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: سالانه 10 میلیون متر مکعب پساب در زنجان تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: در شهر زنجان سالیانه 10 میلیون متر مکعب پساب (فاضلاب تصفیه شده) تولید می شود که می تواند در صنایع به عنوان آب پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: طبق مصوبه اخیر در استان 40 درصد از پساب تولید شده در افق طرح در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به صنایع تازه تاسیس در استان اختصاص می‌یابد و 60 درصد مابقی نیز به عنوان جایگزینی برای آب پاک در بخش صنایع و کشاورزی و با تقویت آب خوان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر پساب تولید شده در تصفیه خانه فاضلاب زنجان با حجم 400 لیتر در ثانیه وارد زنجانرود می‌شود که این امر با نظارت شبکه بهداشت و طبق استانداردهای محیط زیست در حال انجام است.

جزء قاسمی افزود: ظرفیت تولید پساب در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در آینده از 10 میلیون متر مکعب کنونی به 30 میلیون متر مکعب افزایش یافته و به راحتی می تواند جایگزینی برای تامین آب مورد نیاز واحد های صنعتی در استان زنجان باشد.

این مسئول گفت: پساب فاضلاب علاوه بر استفاده در بخش صنعت به ویژه صنایع آببری همچون پتروشیمی و فولاد برای تغذیه آبخوان در استان زنجان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز