خبرگزاری کار ایران

سرهنگ کردلو:

حجاب و عفاف از متمایزترین ارزش‌های فرهنگی جوامع اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۰۸

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه حجاب و امنیت اخلاقی نیاز کلی هر جامعه است، گفت: دفاع از حریم اخلاقی مهم‌تر از دفاع از جان و مال است.

به گزارش ایلنا از  زنجان، سرهنگ جعفر کردلو در سومین جشنوار چادرهای آسمانی که در ستاد انتظامی استان برگزار شد با اشاره به ضرورت اشاعه و تعمیق عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد: حجاب یک نگرش برای عقلانی کردن و رسیدن به یک ارزش متعادل انسان ایده‌آل در نظام اسلامی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب از مهمترین و متمایزترین ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع اسلامی است، افزود: عفاف و حجاب نباید رها و فقط به یک نهاد سپرده شود؛ خانواده بهترین جای شکل‌گیری این فرهنگ و تضمین کننده آن در جامعه است.

 کردلو با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی برای ترویج حجاب و عفاف محسوب می شود، گفت: خانواده نقش اساسی در انتقال ارزش‌های دینی به افراد دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است و جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم می‌سازند و به سوی سعادت و سلامت روانی پیش می روند.

کردلو حفظ عفاف و حجاب در جامعه را باعث پایداری نظام عنوان کرد و بیان داشت: دشمن در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب دنبال تضعیف حجاب در بین زنان بود چراکه می‌دانست اگر حجاب و عفت از جامعه اسلامی برداشته شود به راحتی می‌تواند کشور ما را دوباره زیر سلطه خود دربیاورد اما زنان ما با حفظ حجاب و عفت خود دشمن را در عملی کردن نقشه خود ناکام گذاشتند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان عفاف و حجاب را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و بیان داشت: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق اقدامات فرهنگی و آموزشی می‌تواند سد محکمی برای نفوذ دشمن ایجاد کرد .

کردلو تصریح کرد: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می‌آفریند، بلکه می‌تواند خانواده و اجتماع را نیز تحت تاثیر قرار دهد همان‌طور که رعایت آن به عنوان یک امر ضروری می تواند مفید باشد.

وی تصریح کرد: معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند بلکه آسیب‌هایی که از این معضل ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره اینکه پوشیده ماندن از محرمات دستور صریح قرآن است بیان داشت: پلیس علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود در زمینه انجام اقدامات فرهنگی نیز گام های موثری برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز