خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

ویزیت بیش از یک میلیون بیمار توسط پزشکان در سال گذشته/ رشد 7 درصدی ویزیت مراکز درمانی تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۴۷۸

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: 7 درصد ویزیت پزشکان در مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال 96 نسبت به سال95 رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علی محمدی مدیریت درمان استان زنجان امروز با اعلام این خبر گفت: شمار مراجعان برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در بخش های بستری و سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان طی سال 96، یک میلیون و 443 هزار و 400 نفر بود و در مجموع نسبت به آمار سال گذشته 11.8 % رشد را نشان می دهد.

وی همچنین اظهار کرد: بر این اساس تعداد مراجعان برای گرفتن خدمات تشخیصی و درمانی در بخش بستری مراکز تامین اجتماعی این استان در سال گذشته 175 هزارو 860 نفر و شمار بیماران سرپایی نیز یک میلیون و 267 هزار و 555 نفر بوده است.

محمدی افزود: طی سال گذشته 20 هزار و 50 بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی شامل بیمارستان‌های امام حسین(ع) و امید ابهر استان بستری شدند و از این تعداد 9 هزار و 666 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

مدیر درمان استان شمار زایمان های انجام شده در مراکز تحت پوشش این سازمان طی سال گذشته را پنج هزار و 422 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 658 مورد را عمل سزارین و سه هزار و 764 مورد را نیز زایمان طبیعی تشکیل می دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس و طبق اهداف و برنامه ریزی تعیین شده ، افزایش اعمال زایمان‌های طبیعی محقق شده و نسبت به تعداد اعمال طبیعی سال 95 بیش از 63/8 % رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جامعه سالمندی رو به افزایش است و بر این مبنا طرح تکریم سالمندان و پیشکسوتان مورد تاکید جدی سازمان است، گفت بیش از 45.11 % رشد مراجعین سالمند در سال گذشته را نسبت به سال 95 داشتیم.

محمدی آمار مراجعین افراد سالمند سال 96 را در واحدهای زیر مجموعه مدیریت درمان استان 147 هزار و 914 نفر اعلام کرد و تصریح نمود این تعداد در مقایسه با سال 95 ، 45/11 % رشد دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در پایان شمار ولادت‌های ثبت شده در مراکز درمانی را پنج هزار و 500 مورد ذکر کرد و گفت: در این شاخص نیز بیش از 15.6 % رشد موالید را در مراکز درمانی تامین اجتماعی نسبت به سال 95 داشتیم.

گفتنی است هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک دو شیفته (صبح و عصر) در زنجان و 4 درمانگاه سرپایی تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در سطح این استان به مراجعین و بیماران و بیمه شدگان خدمت رسانی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز