خبرگزاری کار ایران

تحقق ۸۲ درصدی سهم اشتغال زنجان/ هدف گذاری 500میلیون دلاری برای صادرات استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۵۰۴

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات استان در حوزه اشتغالزایی و سهم هریک از بخش های کشاورزی، صنایع و خدمات در این مهم گفت: ۸۲ درصد از سهم پیش بینی شده استان زنجان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز(27 اسفند) در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری اتفاقات تلخ و شیرینی در کشور داشتیم که زیباترین اتفاق، مشارکت سیاسی مردم در انتخابات اردیبهشت برای تعین سرنوشت چهار ساله کشور بود، چرا که مردم در این حضور همبستگی ملی و پشتیبانی مجدد خود را به رخ جهانیان کشیدند و با آرمان‌های امام و شهدا پیمان مجدد بستند ،به‌رغم تمام دلخوری‌ها و کاستی‌ها در حوزه اقتصادی بیش از 41 میلیون نفر به پای صندوق های رای آمدند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 30 پایگاه انتظامی  استان در ایام نوروز مستقر شده است، گفت: 16 پایگاه امداد و نجات، 28 راهداری فعال، 55 پایگاه اورژانس شهری و سیار، 5 ایستگاه سلامت نوروزی و 80 پایگاه امداد خودرو در آماده باش هستند و با 10 کمیته در استان فعالیت می کند.

وی به سهم بخش های مختلف در سبد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: سهم حوزه کشاورزی استان از سبد اقتصادی کشور 18.34 ، دوبرابر کشوری، سهم  حوزه صنعت و معدن 31.10 درصد، دو درصد بالاتر از میانگین کشوری، حوزه ساختمان 8.17 درصد، پایین‌تر از میانگین کشوری و سهم حوزه خدمات 41.93 درصد حدود 10 درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

استاندار زنجان با انتقاد از اینکه چرا با حوزه خدمات در استان اینگونه برخورد می‌شود، گفت: استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی جزو پنج استان اول کشور است.

وی به رشد چشمگیر استان در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: هدف گذاری صادرات در سال آینده در سقف 500 میلیون دلار باشد چرا که هراندازه کالای تولیدی از انبارهای استان صادر شود به چرخه تولید سرعت می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز