خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

استان زنجان جزو استان‌های پاک در زمینه مراجعه به سامانه شکایات مردمی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۴۸

۲۲ باب خانه بهداشت با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون در دستور کار این مرکز در سال جاری است که از این تعداد هفت باب در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: استان زنجان جزو استان‌های پاک در زمینه مراجعه به سامانه شکایات مردمی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، امروز، دوشنبه(۶ بهمن) در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش از وضعیت حوزه بهداشت و درمان قبل از انقلاب و بعداز آن و همچنین در بحثاجرای طرح تحول سلامت در حوزه‌های درمان، سلامت، بهداشت و پژوهش، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب نیازمند حضور پزشکان از سایر کشور‌ها در این راستا بودیم که به برکت این انقلاب زمینه تغییرات شگرفی حاصل شده است و در بحثپزشکی و تجهیزات امروز در داخل کشور به خودکفایی رسیده‌ایم.

بیگلری با بیان اینکه اکنون به کشوری تبدیل شده‌ایم که در بحثدارو و تجهیزات پزشکی روی پای خود ایستاده‌ایم، افزود: در حال حاضر امید به زندگی در مقایسه با سالهای قبل که ۴۷ سال بوده است در کشور به ۷۲ سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در ادامه با اشاره به اینکه سیستم بهداشتی ایران در حال حاضر بی‌نظیر و منحصربه فرد‌ترین سیستم است، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه سلامت اهدافی نظیر بالا بردن کیفیت خدمات درمانی، بیمارستانی، بالابردن توانایی پرداخت مردم در صورتحساب‌ها و کاهش هزینه‌های تجهیزات بیمارستای توسط بیمارستان‌ها را دنبال می‌کند.

وی به جهش‌های اخیر در بحثتحولات نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرگ و میر حین تولد نوزادان در کشور ۱۱ نفر به یک هزار کودک و در استان زنجان ۱۰.۵ نفر در یک هزار کودک رسیده است.

بیگلری به کاهش مرگ و میر مادران نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال در استان زنجان مرگ و می‌ری از مادران در حین تولد نوزاد گزارش نشده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در استان زنجان یک هزار و ۴۵۰ بیمارستان و ۸۴۰ پزشک در تخصص‌های مختلف فعال هستند و سطح رفاه اجتماعی در بخش سلامت در جایگاه بالایی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان زنجان، تعداد پایگاه‌های اورژانس استان زنجان را ۳۹ پایگاه و تعداد آمبولانس‌ها را ۶۵ دستگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه به برنامه‌های دهه فجر از سوی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: در همین راستا مراسم جشن پیروزی انقلاب در مرکز همایش‌های روزبه برگزار خواهد شد.

وی به اجرای برنامه ویژه تلویزیونی و پخش پیام‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اردوهای فرهنگی و زیارتی کارکنان، جشنواره ورزشی، جشنواره حضرت محمد(صلی الله علی‌ها)، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های این دهه است.

بیگلری همچنین در پایان به طرح و پروژه‌های این دهه فجر از سوی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز تجمیع دندانپزشکی شهرستان ابهر، هفت باب خانه بهداشت، پایگاه فوریت‌های پزشکی در ارمغانخانه، الهیه و گلشهر از دیگر طرح‌ها در این راستا است که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز