خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از بانوان برگزیده استان عنوان شد؛

آمار اشتغال بانوان زنجانی دو درصد فراتر از میانگین کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۱۷

استاندار زنجان, درمراسم تجلیل از بانوان برگزیده استان با بیان این که میزان اشتغال بانوان زنجانی دو درصد فراتر از میانگین کشور است گفت: نرخ بیکاری بانوان استان ۲.۲ درصد از میانگین کشور کمتر است.

استاندار زنجان گفت: با تغییر شرایط زندگی افراد در جامعه، بسیاری از زنان جهت کسب درآمد و کسب معیشت مجبوربه اشتغال در خارج از منزل هستند و این نقش را علیرغم میل خود بر عهده می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» جمشید انصاری، استاندار زنجان، در مراسم تجلیل از بانوان برگزیده و فرهیخته استان که باحضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ستادی و بانوان بر‌تر حوزه‌های مختلف دستگاههای اجرایی برگزار شده بود، ایام بزرگداشت روز زن را فرصت مناسبی جهت باز‌شناسی شخصیت حضرت زهرا(س) و تبیین جایگاه زن در جامعه و نقش مادران در خانواده دانست و اظهار داشت: بر اساس نظر دکتر شهیدی، یکی از راههای پی بردن به ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) بررسی عمیق معنای اسامی متعدد حضرت فاطمه(س) است که عمدتا از سوی پیامبر اکرم و امام علی(ع) نامگذاری شده است.

استاندار زنجان، فروش زره امیرالمونین برای تامین مخارج ازدواج با حضرت زهرا(س) را به این معنا دانست که بر اساس آیات قرآن کریم، زن لباس و مایه آرامش همسر خویش است و حضرت علی(ع) با ازدواج با حضرت زهرا(س) وارد حصن امنی شد که دیگر نیازی به زره نداشت.

مقام عالی استان، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر نقش زنان در مدیریت منزل و تربیت فرزندان در خانواده، اظهار داشت: با تغییر شرایط زندگی افراد در جامعه، بسیاری از زنان جهت کسب درآمد و کسب معیشت مجبوربه اشتغال در خارج از منزل هستند و این نقش را علیرغم میل خود بر عهده می‌گیرند.

انصاری در ادامه با بیان این مطلب که: متوسط بار نان آوری در کشور برای خانواده‌ها ۱.۵ است، افزود: این رقم بدین معنی است که در ۵۰ درصد خانواده‌ها حتما باید ۲ نفر کار کنند تا مخارج زندگی را تامین نمایند.

وی با اشاره به اینکه در میثاق ملی و قانون اساسی، در هیچ یک از بخش‌های حقوق اساسی، قانون تفکیک جنسیتی در جامعه قائل نشده و زنان نیز در برخورداری از حقوقی همچون تحصیل و اشتغال با مردان برابر هستند، تصریح کرد: در برخی از موارد زنان حتی از حقوق و مزایایی فرا‌تر از مردان برخوردار می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان اشتغال بانوان زنجانی دو درصد فرا‌تر از میانگین کشور است گفت: نرخ بیکاری بانوان استان ۲.۲ درصد از میانگین کشور کمتر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز