خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد:

سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان, از اجرای ۳۲۰ برنامه همزمان با هفته سلامت در استان زنجان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: با وجود پیشرفت‌های مهم در حوزه پزشکی نابسامانی این حوزه هنوز حل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بیگلری، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بسیج سلامت نوروزی اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری در استان اجرایی شد.

بیگلری، با بیان اینکه در طول این مدت ۸۵ هزار نفر به مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مراجعه کرده‌اند، افزود: ۵ هزار و ۱۰۰ مورد بستری عمل جراحی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به انجام یک هزار و ۶۳۰ عمل جراحی در استان ادامه داد: ۶۰ بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها در طول این مدت انجام شده است.

انجام ۱۵۰۴ ماموریت از سوی علوم پزشکی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در ادامه با بیان اینکه ۲۶ پایگاه فوریت جاده‌ای و ۱۱ پایگاه فوریت شهری در این ایام خدمات رسانی کردند، بیان داشت: یک هزار و ۵۰۴ماموریت در طی این ایام انجام شد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشت.

بیگلری، با اشاره به اینکه ۳۵۸ مورد از ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تصادفات بود، ادامه داد: در این زمینه با کاهش ۳۷.۵ درصدی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه نظارت‌های لازم بر بهداشت محیط استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت ماموریت در این ایام انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت اذعان داشت: این هفته از یک تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با شعار یک عمر سلامتی با خود مراقبتی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه ۵۰ درصد مراجعات مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با خود مراقبتی کاهش می‌یابد، اضافه کرد: با آموزش می‌توان در این زمینه گام‌های مطلوبی را برداشت.

بیگلری، از اجرای ۳۲۰ برنامه همزمان با هفته سلامت در استان خبر داد و گفت: ‌سخنرانی مسئولان در مدارس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه هفته سلامت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ویزیت رایگان بیماران، عیادت از بیماران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و دیدار با اصحاب رسانه از برنامه‌های این هفته است.

وی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: با وجود پیشرفت‌های مهم در حوزه پزشکی نابسامانی این حوزه هنوز حل نشده است.

این مسئول، در استان با بیان اینکه با ابلاغ این سیاست‌ها برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت پیش بینی شده است، ادامه داد: افزایش رضایتمندی مردم از اهداف کوتاه مدت، افزایش سطح بهداشت جامعه از هداف میان مدت و هوشمند سازی ساختار نظام سلامت از اهداف بلند مدت محسوب می‌شود.

سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد

وی، با اشاره به اینکه با توجه به این سیاست‌ها سهم سلامت از تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تزریق منابع موجب افزایش احساس رضایت از خدمات می‌شود.

بیگلری، بابیان اینکه سلامت نان، روغن و شیر بسیار مهم و حیاتی است، افزود: هوشمند سازی و توزیع عادلانه خدمات از نتایج مهم این سیاست‌ها محسوب می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در گام نخست ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال منابع به این حوزه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار میلیارد ریال از طریق دولت و مابقی از محل ۱۰ درصد یارانه‌ها به این امر اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول در استان در پایان، با بیان اینکه این امر موجب جمع شدن تولیت امور سلامت در دست متولی خاص می‌شود، ادامه داد: این سیاست برکات مطلوبی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز