خبرگزاری کار ایران

واحد سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار کرد؛

کارگاه بازنمائی سلامت محور خبر خودکشی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۴

کارگاه بازنمائی سلامت محور خبر خودکشی در رسانه، ویژه اصحاب رسانه و کارشناسان سلامت روان به همت واحد سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان روز شنبه ۳/۱۲ / ۹۲ در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد.

زنجان: کارگاه بازنمائی سلامت محور خبر خودکشی در رسانه، ویژه اصحاب رسانه و کار‌شناسان سلامت روان به همت واحد سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان روز شنبه ۳/۱۲ / ۹۲ در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از زنجان، نخستین سخنران کارگاه نصر کار‌شناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه خودکشی از جمله ده علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف جهان است و سالانه بیش از یک میلیون نفر در سال خودکشی می‌کنند، افزود: آمار خودکشی در ایران هر چند در مقایسه با کشورهای دیگر پایین‌تر است اما بررسی انجام گرفته در کشور نشان می‌دهد که در سال‌های ۶۵ تا ۷۶ حدود ۶ برابر افزایش یافته است.
شهره نصر در کارگاه بازنمائی سلامت محور خبر خودکشی، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش اقدام به خودکشی و مشکلات اجتماعی دیگر ناشی از آن، موجب شد تا ضرورت توجه به برنامه ریزی پیشگیری از خودکشی بیش از پیش احساس شود.
سپس مینا شعبانی روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه، خودکشی را به معنای خاتمه زندگی به دست خود فرد برشمرد و افزود: اگر کسی به خودکشی دست بزند ولی زنده بماند، این رفتار اقدام به خودکشی نامیده می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: پدیده افکار خودکشی در بسیاری از اقشار مردم از جمله: جوانان، مردان، زنان و افراد مسن دیده می‌شود که عدم پیشگیری از آن می‌تواند اقدام به خودکشی را به همراه داشته باشد.
ایشان خودکشی را مشکل پیچیده‌ای برشمرد که علل یا دلائل متعددی از جمله: زیست‌شناختی، ژنتیک، روان‌شناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی دارد.
دیگر سخنران کارگاه، شهرام خرازی‌ها رئیس گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه تهران به نقش رسانه‌های عمومی در زندگی اجتماعی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها افکار، نگرش و رفتار مردم را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی متاثر می‌سازند.
خرازی‌ها خودکشی را یکی از روش‌های دردناک خاتمه دادن به زندگی فرد دانست و افزود: روش‌های گزارش خودکشی در رسانه‌ها می‌تواند در سوق دادن افراد مستعد به خودکشی بسیار موثر باشد.
رئیس گروه سلامت روانی خاطر نشان کرد: تاریخ بروز رفتارهای خودکشی نشان داده هنگامی که خودکشی در منابع فرهنگی، کتب و رسانه‌ها به صورت نامطلوب گزارش می‌شود و یا مورد بحثقرار می‌گیرد در افزایش تعداد مرگ ناشی از خودکشی موثر می‌باشد.
لازم به ذکر است: در این کارگاه، ارائه کارگروه‌ها توسط دکتر شهرام خرازی‌ها رئیس گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد دانشگاه تهران و شهره نصر مسئول سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز