خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان:

عملیات هرس زمستانه درختان شهر زنجان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۰۸

عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر زنجان به منظور جوان سازی، کنترل حجم تاج و کنترل ارتفاع درختان انجام می شود.

ایلنا: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان گفت: انجام عملیات هرس، موجب افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات کم و مؤثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.

به گزارش " ایلنا " از زنجان، " محمد ملک‌محمدی ", روز یک شنبه با اعلام این خبرگفت: با توجه به کاشت انواع درختان جنگلی در سال‌های گذشته از جمله افرا، زبان گنجشک، نارون، سپیدار، بید و غیره در سطح شهر لازم است این درختان از نظر رشد تاج و ریشه متناسب با محیط شهر و همجواری با ساختمان‌ها و ابنیه‌ها کنترل و هرس شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم سازمان پارک‌ها در فصول پاییز و زمستان هرس درختان است، تصریح کرد: عملیات هرس زمستانه از خیابان‌های اصلی شهر توسط چند اکیپ متخصص و با تجربه و با نظارت کارشناسان این سازمان آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان، جوان سازی، کنترل حجم تاج درخت، کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه را از جمله اهداف مهم این طرح عنوان کرد و افزود: حذف شاخه‌های بیمار و سرشاخه‌های خشک، ایجاد دید مناسب ترافیکی برای رانندگان در تقاطع‌های اصلی و فرعی، ایجاد رضایت مندی برای شهروندان به ویژه کسبه و جلوگیری از هرس‌های خودسرانه از دیگر مزایای هرس درختان است.

وی خاطر نشان کرد: انجام عملیات هرس، موجب افزایش طول عمر درختان، ارائه خدمات کم و مؤثر، نیاز آبی کم و حجم سبزینگی متناسب با نوع و سن درختان می‌شود.

" ملک‌محمدی " با بیان اینکه این عملیات تاکنون در کمربندی شمالی رفیوژ وسط حدفاصل میدان شورا تا تقاطع پلیس و تقاطع سرباز گمنام تا میدان کوهنورد به اتمام رسیده است، افزود: مسیرهای تقاطع پلیس به سمت جاده راهنمایی و رانندگی، میدان کوهنورد به سمت جاده گاوازنگ، پل حضرت ولی عصر(عج) به سمت ساختمان‌های الغدیر و میدان جهاد به سمت میدان فلسطین درحال انجام است.

وی در پایان گفت: همه درختان سطح شهر و به ترتیب اولویت، هرس زمستانه می‌شود تا برای بهار سال آینده آماده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز