خبرگزاری کار ایران

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۹۳درصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان زنجان بهداشتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۷

در ۶ ماهه اول امسال بیش از چهار هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان انجام شده است که از این تعداد ۱۶۰ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در نظارتی که از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان انجام شده است، ۹۳ درصد آن‌ها معیارهای بهداشتی را رعایت کرده‌اند. در نمونه برداری از مواد غذایی ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۸ مورد غیرقابل مصرف و ۵۲۰۰ مورد مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بودند.
به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمال ناصحی فرد، مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، امروز(۳۰ آذر) در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از این واحد پرداخت و اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از چهار هزار مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان انجام شده است که از این تعداد ۱۶۰ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته این مقام مسئول در پی بازدید و نظارت از این مراکز ۷۶ مرکز به جهت عدم رعایت معیارهای بهداشتی تعطیل شدند.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی معیارهای بهداشتی را رعایت کرده‌اند، ادامه داد: ۹۵ درصد این مراکز نیز از معیارهای بهسازی برخوردار هستند.
ناصحی فرد بازدید و نظارت مکرر از این مراکز را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در نمونه برداری از مواد غذایی ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۸ مورد غیرقابل مصرف و ۵۲۰۰ مورد مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بودند.
وی همچنین به بازدید از مهدهای کودک در طول سال و نظارت بر مواد غذایی مورد استفاده در مهدهای کودک اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این مراکز باید کارتهای گواهینامه دوره بهداشت، کارت بهداشت و رعایت موازین بهداشتی را اخذ کنند.
این مقام مسئول در پایان به رعایت موازین بهداشتی در محل نیز تاکید کرد و افزود: بازدیدهای انجام شده علاوه بر مواد غذایی در خصوص نظافت بهداشت عمومی نیز انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز