خبرگزاری کار ایران

درسال جاری صورت گرفت؛

ارجاع ۸۰ پرونده اخذ جریمه منابع طبیعی طارم به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۹

امسال ۸۰ پرونده اخذ جریمه و حدود ۳۵ پرونده از سوی منابع طبیعی شهرستان طارم به مراجع قضایی ارسال شده است.

زنجان _ ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: برخلاف شدت برخورد با متصرفان که اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز و قلع و قمع نهال‌ها می‌کنند؛ متاسفانه در بعضی از روستا‌ها به دلیل کمبود زمین و نبود درخواست واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن شهرستان، ساخت و ساز غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد البته نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد علی فرخی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با اعلام این خبر درباره مهم‌ترین برنامه شهرستان در بخش جنگلکاری گفت: توسعه جنگلکاری با گونه سماق به مساحت ۶ هکتار به صورت مشارکتی در روستای جزلا و هفت هکتار پیمانکاری در ولی آباد و نیز غنی سازی طرح مدیریت منابع جنگلی به مساحت ۱۰ هکتار در کنار کودپاشی ۴۰ هکتاری مراتع جزو برنامه‌های شهرستان در این بخش است.

وی، با ابراز تاسف از نبود کار‌شناس مرتع در این شهرستان افزود: همین امر موجب شده تا بخش مرتع با مشکلات عدیده‌ای از جمله بیمه نبودن مراتع روبه روست.

فرخی، اظهار کرد: این اداره از لحاظ کمبود نیرو بخصوص نیروی کار‌شناسی به شدت رنج می‌برد. بیشتر واحد‌ها فاقد کا‌شناس فنی هستند و با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه و ارزش بالای زمین می‌طلبد که بخش منابع طبیعی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری و تشکیل یگان حفاظت قوی برای حفاظت از منابع ملی و انفال گام بردارد.

این مقام مسئول، درباره ساخت و ساز غیرمجاز نیز گفت: برخلاف شدت برخورد با متصرفان که اقدام به تخریب بناهای غیرمجاز و قلع و قمع نهال‌ها می‌کنند؛ متاسفانه در بعضی از روستا‌ها به دلیل کمبود زمین و نبود درخواست واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن شهرستان، ساخت و ساز غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد البته نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

فرخی، در پایان حفاظت از عرصه‌ها و اراضی ملی را جدی‌ترین مشکل منابع طبیعی شهرستان عنوان کرد و کمبود نیروی کار‌شناسی، تعدد پرونده‌های تخلف در اطاله روند رسیدگی پرونده‌ها و نبود پذیرش ضابط دادگستری نیروهای منابع طبیعی توسط دادگاه و نظرات غیرکار‌شناسی کار‌شناسان رسمی و اجحاف در حقوق دولت و کمبود نیرو در بخش مدیریت چرا را جزو چالش‌های این بخش عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز