خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ شکوفه‌ها در استان زنجان به صدا درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۸۶

زنگ شکوفه‌ها امسال با حضور ۱۶ هزار کلاس اولی در استان زنجان به صدا درآمد.

زنجان – ایلنا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعداد دانش‌آموزان کودکستان امسال ۸ هزار و ۸۶۴ نفر، مقطع ابتدایی ۸۸ هزار نفر و مقطع متوسطه ۵۹ هزار و ۸۷۶ نفر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر نظری رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان امروز در مراسم به صدا درآمدن زنگ شکوفه‌ها تعداد دانش آموزان استان را ۱۷۷ هزار و ۷۵ دانش‌آموز در استان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده تعداد دانش‌آموزان به ۱۷۷ هزار و ۷۹۸ نفر برسد.

به گفته نظری، تعداد دانش‌آمزان کودکستان امسال ۸ هزار و ۸۶۴ نفر، مقطع ابتدایی ۸۸ هزار نفر و مقطع متوسطه ۵۹ هزار و ۸۷۶ نفر هستند.

به گفته نظری بر طبق آمار موجود ۷/۹۳ درصد مدارس دوره ابتدایی، ۴/۹۱ درصد مدارس متوسطه دور اول، ۳/۹۵ درصد مدارس متوسطه نظری ۱۰۰ درصد مدارس متوسطه فنی و حرفه‌ای تک شیفته هستند لذا ۹۴ درصد مدارس استان تک شیفته هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: برخی مدارس در دست ساخت در طول سال تحصیلی افتتاح خواهند شد که با هر افتتاح تعداد مدارس تک شیفت کاسته می‌شود، بنابراین پیش‌بینی شده است که تا پایان سال تحصیلی تعداد مدارس تک شیفت به ۹۶ درصد برسد.

وی یادآور شد: میزان تراکم دانش‌آموز در کلاس‌های دوره ابتدایی ۶/۲۱نفر، در دوره متوسطه دور اول ۸/۲۱ نفر، متوسطه نظری ۶/۲۵ نفر و متوسطه فنی ۸/۲۰ نفر است که میزان تراکم در دوره متوسطه نظری به دلیل وجود این مدارس در مناطق شهری و حضور دانش آموزان روستایی در مدارس شبانه روزی مناطق شهری بالا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد: امسال ۱۶ هزار و ۷۴۶ نفر در جشن شکوفه‌ها شرکت دارند که سال گذشته این تعداد در حدود ۱۵ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز