خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان؛

گردهمایی روسای مناطق و نواحی استان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان, گفت: باید المپیادهای علمی را جدی بگیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان, گفت: توسعه مشارکت های مردمی یک ضرورت است و اولیا و همکاران و دانش آموزان باید در این مشارکت سهیم باشند و شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای رشد و اعتلای برنامه های تربیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, امروز دوشنبه(۶بهمن) در این گردهمایی مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورت مشارکت دانش آموزان و اولیا و نهادهای ذیربط در اجرای مطلوب برنامه های دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال شاهد اجرای برنامه های مختلف و متنوع در در سطح استان خواهیم بود که در این برنامه ها تشکل های دانش آموزی نقش موثری ایفا خواهند کرد.

تمجیدی, با تاکید بر تداوم تلاش ها برای رسیدن به نظم مطلوب در حوزه نیروی انسانی خواستار استمرار این تلاش ها در سازماندهی و ساماندهی نیروها شد و افزود: توسعه مشارکت های مردمی یک ضرورت است و اولیا و همکاران و دانش آموزان باید در این مشارکت سهیم باشند و شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای رشد و اعتلای برنامه های تربیتی است.

تمجیدی توجه به جوانان و جوانگرایی را عاملی در پیشبرد برنامه های اجرایی دانست و تغییر در روش ها و فرایندها را برای کسب پشتوانه قوی علمی مقوله ای مهم در تحصیل و آموزش ارزیابی کرد و گفت: بایستی در حد امکان از افراط و تفریط پرهیز کرد و با اعتدال امور را پیش برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به رتبه استان در کنکور سراسری و ضرورت توجه به این افت رتبه و مدنظر قرار دادن برنامه های مفید برای آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در کنکور سراسری خاطر نشان ساخت: باید المپیادهای علمی را جدی بگیریم و با حساسیت بیشتری اقدام و اطلاع رسانی کنیم تا دانش آموزان با مطالعه منابع علمی مفید به سطح مطلوبی در کشور دست یابند.

عبادی: مدیریت منابع و هزینه ها را مدنظر قرار خواهیم داد

همچنین در این گردهمایی معاونت پشتیبانی اداره کل نیز شناسایی زمینه های مناسب برای کسب درآمدهای جدید را نیازمند مدیریت مطلوب داشته ها عنوان کرد و گفت: در سال ۹۴ باید دو مقوله را بیشتر مورد توجه قرار دهیم: مدیریت منابع درآمدی و مدیریت هزینه ها.

یعقوبعلی عبادی تشکیل «کار گروه درآمد» را عاملی برای جذب درآمدهای نو خواند که در آن تمام هزینه کردهای استان مورد بررسی قرار گرفته و قبل از اجرا مصوب می شوند.


عبادی سهم استان از محل درآمدهای ملی را ناکافی و موثر بودن فعالیت های حوزه مالی و پشتیبانی را منوط به ثمربخش بودن آن فعالیت ها در مدرسه دانست که موجب جلوگیری از اتلاف هزینه شده و قوام بخش اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

معاونت پشتیبانی اداره کل با اعلام خبر پرداخت مطالبات همکاران تا پایان سال جاری افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که ضمن حفظ فضای آرامش و امید موجب افزایش انگیزه همکاران شویم و مقرراتی وضع کنیم که علاوه بر بهبود وضعیت فعلی ما را به نتیجه مطلوب رهنمون سازد.

امیری: بینش عمیق نسبت به آینده، زمینه ساز رشد و تعالی است

در ادامه حسین امیری رئیس اداره آموزش متوسطه اول، رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش را کیفیت بخشی اعلام و ارتقا مدیریت آموزشگاهی، مدرسه محوری و توسعه مشارکتهای مردمی را در قالب طرح تعالی مدیریت برشمرد.

امیری با اعلام میزان پوشش تحصیلی واقعی دوره اول متوسطه استان به میزان بالای ۹۰ درصد، این میزان را ۳درصد نسبت به سال قبل دارای رشد عنوان کرد و گفت: در کیفیت بخشی آموزشی، نسبت دانش آموز به معلم ومیزان تحصیلات و دسترسی به منابع آموزشی موثر می باشند و و داشتن بینش عمیق نسبت به آینده زمینه ساز رشد و تعالی است.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول اداره کل تعاریف مدیریت کیفیت را شامل کنترل و بهبود کیفیت، تضمین کیفیت را اتخاذ تدابیری برای ممانعت از بوجود آمدن خطا، مدیریت را ارزیابی وضعیت موجود و برنامه ریزی برای بهبود آن و تعالی سازمانی را توجه داشتن به معیارهای اصلی آموزش با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی خواند و گفت: روح مدل تعالی سازمانی جنبه نگرشی دارد و بر آن است تا مدیران را به خودرهبری، خودپژوهی، خودارزیابی، خوداصلاحی و بهره گیری از سرمایه های نیروی انسانی و مولد مدرسه رهنمون سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز