خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی:

حقوق زنان کارگر در مشاغل خانوادگی پایمال می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۵۱

در روستا‌ها و شهرهای کوچک کارفرمایان زنان کارگر غالباً پدر، همسر و یا برادران آن‌ها هستند و به همین خاطر وضعیت دستمزد و بیمه آن‌ها مشخص نیست و در بیشتر موارد از حقوق قانونی برخوردار نمی‌شوند.

یک فعال صنفی حقوق کارگران زن در آذربایجان شرقی به تشریح تفاوت استفاده از نیروی کار زنان در کلان‌شهرها و شهرهای کوچک پرداخت و گفت: در روستا‌ها و شهرهای کوچک کارفرمایان زنان کارگر غالباً پدر، همسر و یا برادران آن‌ها هستند و به همین خاطر وضعیت دستمزد و بیمه آن‌ها مشخص نیست و در بیشتر موارد از حقوق قانونی برخوردار نمی‌شوند.

«سیما اصغری» دبیر اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی در تشریح شرایط کار زنان کارگر در روستاها و شهرهای کوچک به خبرنگار ایلنا گفت: بیشتر زنان کارگر در شغلهای فصلی و بصورت روزمزد کار می‌کنند و طبیعت این قبیل کار‌ها به گونه‌ای است که امنیت شغلی پایینی دارند و تضمینی برای اجرای قانون کار و حفظ حقوق این کارگران وجود ندارد.

این فعال کارگری ادامه داد: مساله مهمی که در بحثزنان کارگر باید در نظر گرفت، تفاوت میان وضعیت زنان کارگر در کلانشهر‌ها با روستا‌ها یا شهرهای کوچک است. در شهرهای بزرگ تخصص و مهارت اهمیت بیشتری دارد و حمایت‌های قانونی از کارگران بیشتر است اما در روستا‌ها و شهرهای کوچک اغلب کارفرمایان همسر، پدر و یا برادران زنان کارگر هستند که وضعیتی خاص را به وجود می‌آورد.

دبیر اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: یکی از اقشار زنان کارگر که وضعیت نا‌ بسامانی دارند زنان سرپرست خانوار هستند. بهزیستی و کمیته امداد حمایتهایی از آن‌ها می‌کنند، اما برای زنان سرپرست خانواری که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند این حمایت‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز