خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام مقابل دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۹۷

«۷۰ نفر از کارگران پتروشیمی ایلام با سوابق کاری ۲ تا ۱۰ سال در تاریخ ۷ مردادماه بدون هیچ دلیل موجهی اخراج شدند و کارفرما چند روز بعد از اخراج ما حدود ۱۰۰ کارگر جدید را به بهانه کمبود نیروی انسانی سریعا استخدام کرد.»

شماری از کارگران پتروشیمی ایلام که برای اعتراض به پایتخت آمده‌اند، پس ازتجمع دیروزدر مقابل مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(دوشنبه ۲۶ آبان) برای دومین روز متوالی در اعتراض به دریافت نکردن پنج ماه حقوق و همچنین از دست دادن شغل‌شان مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به خبرنگار ایلنا گفت: ۷۰ نفر از کارگران پتروشیمی ایلام با سوابق کاری ۲ تا ۱۰ سال در تاریخ ۷ مردادماه بدون هیچ دلیل موجهی اخراج شدند و کارفرما چند روز بعد از اخراج ما حدود ۱۰۰ کارگر جدید را به بهانه کمبود نیروی انسانی سریعا استخدام کرد.

این کارگر در تشریح پی‌گیری‌های قانونی همکارانش برای بازگشت مجدد به شغل‌شان گفت: بعد از آنکه کارفرما از ورود ما به پتروشیمی ایلام ممانعت کرد ناچار شدیم به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام شکایت کنیم که در ‌‌نهایت در روز۲۰ مرداد ماه هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کار ایلام رای به بازگشت بکار تمامی ۷۰ کارگر اخراجی دادند اما پتروشیمی ایلام با بی‌توجه‌ای به احکام صادره مانع ادامه کار ما شد و پرونده کارگران به دادگستری ایلام ارسال شد.

او در ادامه با بیان اینکه واحد اجرای احکام دادگستری ایلام نیز رای به بازگشت بکار کارگران و پرداخت مطالبات معوقه را صادر کرده است، گفت: با این وجود به دلیل اعتراض کارفرمای پتروشیمی ایلام به احکام صادره، شعبه ۳۴ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای حکم را به نفع کارفرما صادر کرد.

این کارگر با تاکید بر ماهیت صنفی اعتراض کارگران، گفت: کارگران پتروشیمی ایلام پیش از این نیز در اوایل مهرماه سال جاری به تهران آمده بودند و تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان مجلس برپا کرده بودند اما به دلیل بی‌تفاوتی نمایندگان ناچار شدیم اعتراض صنفی خود را تکرار کنیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه کارگران پتروشیمی ایلام به وعدهای مسئولان در دیوان عدالت اداری و مجلس در زمینه پیگیری مطالبات معوقه و بازگشت بکار خود اعتماد دارند اظهار داشت: با وجود انکه دیوان عدالت اداری قول بررسی پرونده کارگران پتروشیمی ایلام را داده اما تا مشخص نشدن وضعیتمان در تهران می‌مانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز