خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

ابعاد جدیدی از خدمات بیمه تامین اجتماعی را نمایان می‌کنم

کد خبر : ۱۹۲۵۲۰

«هماهنگی و استقلال عمل دو حوزه «نظام ارائه خدمات بیمه‌ای و ساختار مالی دو روی یک سکه‌اند و اگر بخواهیم در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی موفق شویم باید در این دو حوزه هماهنگ عمل کنیم»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست یک‌روزه «چشم انداز نظام بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری» اعلام کرد: ما افتخار می‌کنیم که در کارنامه یک‌ساله دولت تدبیر و امید بیمه سلامت به‌عنوان یک سازمان کارآمد، پاک و اثربخش در زمینه‌های اجتماعی عمل کرده است.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» در این گردهمایی با تاکید بر لزوم هماهنگی و استقلال عمل دو حوزه «نظام ارائه خدمات بیمه‌ای و ساختار مالی و مکانیزم پرداخت‌های آن» اظهار داشت: این مقوله‌ها دو روی یک سکه‌اند و اگر بخواهیم در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی موفق شویم باید در این دو حوزه هماهنگ عمل کنیم.

وزیر کار ادامه داد: طرح «یک‌پارچه‌سازی بیمه‌ها» تلکیفی بر عهده دولت بود که سال‌ها اجر نشد که به‌دلیل عدم آمادگی ساختار‌ها، ناکافی بودن تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و تنش‌های اجتماعی بوده است.

این‌ مقام عالی‌کار با اشاره به اهداف پنج‌گانه طرح‌ بیمه سلامت اظهار داشت: در بخش نخست این اهداف تلاش داریم تا با سطح مناسبی خدمات بیمه‌ای بیمه شدگان قبلی ادامه یابد.

وی در تشریح نکات مهم اهداف پنج‌گانه طرح بیمه سلامت گفت: اجرای طرح پوشش بیمه سلامت رایگان در سراسر کشور برای باقی افرادی که تاکنون زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار نگرفته یکی دیگر از این اهداف است. همچنین اجرای طرح بیمه سلامت در راستای اجرای بند ب از ماده ۳۸ قانون برنامه توسعه کشور بوده و در اجرای مفاد ماده ۲۸ برنامه پنجم نظام تامین اجتماعی که در خصوص بیمه تکمیلی درمان است کمک خواهد کرد.

ربیعی با اشاره به اجرای طرح «کارت الکترونیک سلامت» در برنامه‌های رفاهی دولت تاکید کرد: باید طوری عمل کنیم که شهروندان کشور برای دریافت خدمات درمانی نیاز به ارائه هیچ دفترچه درمانی نباشند.

وزیر کار افزود: امروزه در کشور بیمه دارای جایگاه کلیدی و موثر است و در این راستا بنده قصد دارم در ۱۰۰۰ روز باقیمانده از خدمت خود ابعاد جدیدی از بیمه را نمایان ساخته تا رضایتمندی مردم را در این زمان محدود بیش از پیش فراهم نمایم.

این مقام عالی کار کشور ادامه داد: این طرح ممکن است اشکالاتی را داشته باشد که می‌توان با گفتگوهای اجتماعی در این زمینه موجبات اجرای کامل طرح بیمه سلامت را فراهم آورده و ما نیز به‌عنوان یک مقام مسئول به تکلیف قانونی و دینی عمل کنیم.

ربیعی ضمن اشاره به این امر که سازمان ما باید متعهد، نوآور و کارآمد در عملکردهای خود باشد، اظهار داشت: باید با مطالعات، تجمیع تجارب و جمع‌آوری دانش روز بر اعتبار سازمانی خود بیفزاییم که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ما با سیاستهای رفاهی منسجمی روبه رو هستیم که این فصل تمایز این دولت با سایر دولتهاست.

وی در خاتمه گفت: طرح بیمه سلامت و بیمه برای همه ایرانیان از مهم‌ترین اولویت‌های سیاسی دولت در بخش رفاهی و فقرزدایی کشور را تشکیل می‌دهد و تمامی دست‌اندرکاران اجرایی نظام بیمه‌ای کشور باید تلاش کنند تا این طرح با موفقیت به اجرا در بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز