خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

فعالیت های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۷۶

چکیده: فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بر روی وبسایت این موسسه قرار خواهد گرفت تا همهٔ ۷۶۰ هزار عضو صندوق بر روی آن نظارت داشته باشند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت هدف اصلی تاسیس این صندوق پولی رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شهاب الدین غندالی» در مصاحبه مطبوعاتی‌اش که صبح امروز(۵ اسفند) در ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان واقع در خیابان نفت تهران برگزار شد، گفت: اساس شکل گیری صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال ۷۴ توسط دولت وقت تاسیس شد، کمک به معیشت معلمان بوده است، زیرا یک معلم زمانی به الگوی مناسبی برای دانش آموزان تبدیل می‌شود و بازده کاری قابل قبولی خواهد داشت که دغدغه‌های معیشتی‌اش رفع شده باشد.

وی با اشاره به ۷۶۰ هزار معلمی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان شده‌اند، افزود: این صندوق پولی بعد از بازنشستگی معلمان، مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند.

غندالی که از حدود ۵ ماه قبل مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان را تحویل گرفته است، عنوان کرد: ۴۵ درصد از سهام نزدیک به ۲۲ شرکت متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است و بین ۵ تا ۱۵ درصد از سهام تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی نیز به این صندوق پولی تعلق دارد که به ما سود سالیانه پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، قانون گفته است ۵ درصد از حقوق معلمانی که عضو صندوق شده‌اند کسر شود اما این رقم در حال حاضر ۱/۲۳ درصد است که با رقم پیش بینی شده در قانون، فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دولت موظف است مبلغی معادل سهم معلمان به صندوق پرداخت کند، افزود: سهم پرداختی معلمان باید به ۴ درصد افزایش پیدا کند زیرا هر چه سهم پرداختی معلمان کمتر باشد، مبلغ پرداختی دولت هم کمتر می‌شود که به زیان معلمان است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه از رایزنی این موسسه با وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سهم پرداختی معلمان خبر داد.

وی با اشاره به اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در هیات امنای این موسسه، گفت: معلمان در هنگام بازنشستگی، سهم پرداختی خودشان، پول دولت و سودی که سالانه به این دو مبلغ تعلق گرفته را از صندوق دریافت می‌کنند.

غندالی در ادامه از محاسبه ارزش افزوده دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و افزود: ارزش افزوده دارایی این موسسه تحت عنوان «سهم مالکانه» در حین بازنشستگی به معلمان پرداخت خواهد شد که معادل یک سوم کل دریافتی معلمان شامل سهم معلم، سهم دولت و سود تعلق گرفته به این دو است.

وی مورد دیگر اصلاح اساسنامه را ایجاد امکان عضویت بازنشستگان در صندوق اعلام کرد و در ادامه گفت که اساسنامه جدید بر روی وبسایت این موسسه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر تاثیر عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در زندگی جاری معلمان، اظهار کرد: در حال تهیه آیین نامه‌هایی هستیم تا برای ارائه کمک‌های ضمن خدمت به معلمان راهکارهایی فراهم شود.

وی با اشاره به کثرت جمعیت معلمان ادامه داد: تهیه سبد کالاهای اساسی معلمان که در طرح فرهنگ پیش بینی شده یکی از موارد کمک ضمن خدمت به معلمان است.

غندالی تصریح کرد: فروشگاه طرح فرهنگ کالاهای اساسی معلمان را با تخفیف ۲۶/۵ درصدی به آن‌ها می‌فروشند و سالانه معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که برابر با میانگین سود پرداختی صندوق به معلمان است به معیشت آن‌ها کمک می‌شود.

به گفته وی، تجمیع بیمه دانش آموزی، ماشین، سلامت و… معلمان و ارائه همه این خدمات توسط یک شرکت بیمه به معیشت معلمان کمک می‌کند چرا که در این صورت درمان معلمان توسط آن شرکت بیمه بدون سقف انجام خواهد شد که این طرح در حال کار‌شناسی است.

وی در ادامه از تلاش برای آماده شدن طرحی خبر داد که سود معلمان را به دو بخش قابل برداشت و غیر قابل برداشت تقسیم می‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف از فعالیت‌های اقتصادی این موسسه، گفت: فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بر روی وبسایت این موسسه قرار خواهد گرفت تا همهٔ ۷۶۰ هزار عضو صندوق بر روی آن نظارت داشته باشند.

وی در ادامه از طرحی برای ساماندهی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق در شش هلدینگ بزرگ از جمله، انرژی، صنعت و معدن، ساختمان و… خبر داد که به گفته وی در حال کار‌شناسی است.

غندالی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر برنامه این موسسه برای تعامل با فعالان صنفی و سندیکایی معلمان اظهار کرد: تا به حال سه جلسه با تشکل‌های صنفی برگزار کرده‌ایم و راهکارهایی برای شیوه تعامل با این تشکل‌ها ارائه شده است.

وی افزود: برخی از نمایندگان معلمان به صندوق معرفی شده‌ و رابط میان این موسسه و تشکل‌های صنفی هستند تا زمینه ساز مطلوبیت اجتماعی برای صندوق شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم صندوق جهت گیری سیاسی داشته باشد و این را بزرگ‌ترین اشتباه می‌دانم زیرا این موسسه یک صندوق پولی است که با شعار صداقت و سود آوری به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز