خبرگزاری کار ایران

بیش از شش میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند

کد خبر : ۱۵۷۳۹۴

در ساخت مسکن مهر، به جای این که از فرصت های درون شهر استفاده کنیم در حاشیه شهرها مسکن ساخته شده و ضمن گسترش افقی ناموزون شهر موجب افزایش محدوده های خدمات مدیریت شهری، ازبین رفتن منابع و گسست فضائی - کالبدی شهر شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این که، بیش از شش میلیون نفر از جمعیت کشور در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند گفت: اگر این عده را به جمعیت بافت های فرسوده اضافه کنیم، حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در شرایط نامناسب زندگی می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، سعید ایزدی با بیان اینکه، یکی از سیاست های دولت جدید پیشگیری از گسترش این نواحی است، افزود: این سیاست در قالب برنامه هایی با معاونت شهرسازی در حال انجام است، ضمن اینکه ساخت مسکن مهر در گسترش سکونتگاه های غیررسمی نیز بسیار موثر است.

وی اظهار داشت: در این راستا تلاش می کنیم با ابزارهایی که به عنوان نهاد حاکمیتی در اختیار داریم، به شکل نظارتی با نظام مهندسی، دستورالعملی تدوین کنیم تا از گسترش سکونتگاه های غیررسمی جلوگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ۷۷ شهر، حدود ۵۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده و نابسامان شناسایی شده اند.

ایزدی با اشاره به اینکه ضروری است دولت در قالب برنامه هایی به این مخاطرات توجه کند، گفت: یکی از راه های جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی توانمندی ساکنان این نواحی است.

وی با بیان این که، بهترین راه حلی که در مطالعه مشترک با بانک جهانی به آن رسیدیم، دخیل کردن اهالی این سکونتگاه ها در ساماندهی این محله ها است خاطر نشان کرد: شعار توانمندسازی از اینجا آغاز شد تا دولت در این مناطق مراکز آموزشی و فنی ایجاد کند و به وسیله این کار بنیان اقتصاد خانواده ها شکوفا شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه ساخت مسکن مهر در گسترش سکونتگاه های غیر رسمی موثر است، افزود: گسستگی در پیوند بافت های شهری، نابسامانی هایی را در آینده به دنبال خواهد داشت، چرا که هم نابسامانی در عرصه اجتماعی هم نابسامانی در عرصه های فیزیکی و کالبدی ایجاد می کرد.

وی گفت: در ساخت مسکن مهر، به جای این که از فرصت های درون شهر استفاده کنیم در حاشیه شهرها مسکن ساخته شده و ضمن گسترش افقی ناموزون شهر موجب افزایش محدوده های خدمات مدیریت شهری، ازبین رفتن منابع و گسست فضائی - کالبدی شهر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز