خبرگزاری کار ایران

اعلام مخالفت کمیسیون عمران با آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۱

هدف از اجرای مسکن مهر تامین سرپناه برای اقشار کم‌درآمد بود نه اینکه از آن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای بهره‌برداری شود / هرچند مسکن مهر با ایراداتی همراه بوده اما آزادسازی خرید و فروش آن خطای بزرگ دیگری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر اقدام خطایی است و هیچ نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت.

سید بهلول حیسنی(عضو کمیسیون عمران مجلس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه آزادسازی معامله مسکن مهر تاثیر موقتی را در بازار مسکن خواهد گذاشت، گفت: اجرای طرح آزادسازی معاملات مسکن مهر صرفا به صورت مسکنی بر وضعیت کنونی بازار مسکن بوده و مجددا بازار مسکن به وضعیت گذشته باز می گردد.

وی با اعلام مخالفت نسبت به اجرای طرح آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر افزود: اجرای این طرح اقدامی اشتباه و خطا بوده و هیچ تاثیر مثبتی را بر اوضاع مسکن در کشور نخواهد داشت.

وی همچنین ضمن اشاره به اشکالات اساسی مسکن مهر گفت: اجرای طرح مسکن مهر و ایجاد سرپناه برای اقشار کم درآمد در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بود که خوشبختانه در دولت نهم و دهم اجرایی شد اما علیرغم اینکه مسکن مهر جزء دستاوردهای خوب دولت گذشته بود، دو اشکال اساسی برای آن وجود داشت.

وی اظهار داشت: اولین اشکال اساسی مسکن مهر زیاده روی در واگذاری مسکن مهر و گستردگی شمولیت این طرح بود به طوری که هر متقاضی که فاقد مسکن بود شامل طرح مسکن مهر می‌شد در نتیجه با افزایش تقاضا، محدودیت مالی برای دولت ایجاد شد.

وی افزود: مشکل دیگر مسکن مهر، واگذاری قولنامه‌ای مسکن مهر بود هر چند دولت قبل مخالف واگذاری‌ها به این شکل بود اما برخورد جدی با این مساله و خرید و فروش مسکن مهر صورت نگرفت.

نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند طرح مسکن مهر با ایراداتی همراه بوده است اما قطعا آزادسازی خرید و فروش آن خطای بزرگ دیگری است و مطلقا کمکی به رفع مشکلات این طرح نخواهد کرد.

حسینی گفت: هدف از اجرای طرح مسکن مهر تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد بود نه اینکه از این طرح به عنوان یک کالای سرمایه‌ای بهره برداری شود.

وی همچنین ضمن اشاره به محدویت منابع بر رفع اشکالات طرح مسکن مهر و مدیریت تقاضا در این طرح پرداخت و گفت: باید اشکالات مسکن مهر اصلاح و مجددا این طرح اجرایی شود.

وی اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا با حداقل هزینه، زمینه خانه دار شدن افراد ضعیف جامعه را فراهم نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز