خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با ایلنا:

پروژه های عمرانی قبل از افتتاح، فرسوده می شوند / پیشنهاد تحقیق و تفحص از وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۵۲

امروز شاهد آن هستیم که پروژه های عمرانی آنقدر با تاخیر در افتتاح مواجه می شوند که قبل از بهره برداری فرسوده می شوند و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیشنهاد تحقیق و تفحص از وزارت راه و شهرسازی را در مجلس مطرح کرده ام، گفت: هزینه های گزافی را بابت تاخیر در بهره برداری از پروژه های عمرانی متحمل شده ایم که به سوء مدیریت ها بر می گردد و نه به عدم منابع مالی.

ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که پروژه های عمرانی آنقدر با تاخیر در افتتاح مواجه می شوند که قبل از بهره برداری فرسوده می شوند و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه هزینه و خسارت های ناشی از تاخیر در افتتاح پروژه ها را دولت از بودجه عمومی می پردازد، اظهار کرد: تنها تاخیر دو ساله در افتتاح مترو فرودگاه امام خسارات میلیاردی روی دستمان گذاشت که البته خسارت آن از بودجه عمومی کشور پرداخت می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: علت تاخیر دو ساله مترو فرودگاه امام مشخص نیست و این پروژه قرار بود ابتدای سال ۹۱ به بهره برداری برسد. با توجه به طولانی شدن تاخیرهای غیر موجه در پروژه های عمرانی به ویژه مترو فرودگاه امام پیشنهاد تحقیق و تفحص از وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی را در کمیسیون مطرح کرده ام.

نکو تاکید کرد: ماشین الات بسیار پرهزینه ای در این پروژه متوقف مانده اند که می توانند در پروژه های دیگری مورد استفاده قرار بگیرند از طرفی هم هزینه دستمزد روز به روز افزایش می یابد که باعثگران تر شدن پروژه شده است.

وی با بیان اینکه مترو فرودگاه امام گران تر از پروزه های مشابه در حال ساخت بود، گفت: علاوه برانکه ساخت این پروژه با هزینه بیشتری نسبت به پروژه های مشابه کلید خورد تاخیر در بهره برداری به افزایش چند برابری آن دامن زد و حالا هم شاهد آن هستیم که به دلیل طولانی شدن ساخت، قسمتی از پروژه دچار اشکالات فنی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز