خبرگزاری کار ایران

جزیره کیش بهترین مکان برای ترانزیت مسافر

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۵۷

صنعت هواپیمایی کشور بعد از انقلاب اسلامی از نخستین بخش های اقتصادی بود که مورد تحریم کشورهای غربی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اصغر مونسان در افتتاحیه نمایشگاه هوایی و هوانوردی ایران در کیش گفت: برگزاری این نمایشگاه در سطح بین المللی از رویدادهای بسیار تخصصی و علمی است که تنها در کشورهای محدودی بنا بر تقویم های بین المللی اجرا می شود.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در جزیره زیبای کیش نشان دهنده خلاقیت و تفکر دوراندیش ایرانی است که با مد نظر قرار دادن منطقه ای با امکانات و تاسیسات فنی مطلوب، موقعیت جغرافیایی مناسب و قوانین و مقررات تسهیل کننده که یکی از مهم ترین رویدادهای نمایشگاهی جهان در کشور ایران را تدارک دیده و بتواند بعد از ۷ دوره برگزاری سطح علمی و تکنیکی آن در هر دوره افزایش داده و جایگاه این نمایشگاه را در ابعاد جهانی تثبیت نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: صنعت هواپیمایی کشور بعد از انقلاب اسلامی از نخستین بخش های اقتصادی بود که مورد تحریم کشورهای غربی قرار گرفت و از آنجا که قالب هواپیماهای خطوط هوایی ایران متعلق به سازنده های غربی بود قطعات مورد نیاز این هواپیماها نیز از دسترس ایران خارج و ارائه خدمات هوایی از طریق شرکت های هوایی داخلی نیز دچار محدودیت شد.

مونسان افزود: این تحریم ها باعثشد نیروهای داخلی با تکیه بر دانش فنی اقدامات مهمی در خصوص ساخت قطعات، تعمیر موتور و حتی طراحی هواپیما انجام دهند اما برای رسیدن به شاخص های روز جهان نیازمند تلاش بیشتر و افزایش تعامل با کشورهای صاحب این صنعت هستیم.

وی تاکید کرد: صنعت هواپیمایی به ویژه در ساخت هواپیمای مسافربری یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین صنایع دنیا است و بسیاری از شرکت های سازنده هواپیما چه از لحاظ تکنیکی و چه به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری نمی توانند تمام قطعات، لوازم مربوط به بدنه و موتور هواپیما را بسازند و گاها قطعات ساخت یک هواپیمای مدرن مسافربری توسط ده ها شرکت در کشورهای مختلف ساخته می شود.

مونسان تصریح کرد: بر اساس آمارهای منتشره در سال ۲۰۰۳ بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر مسافر و بیش از ۴۸ میلیون تن کالا از طریق خطوط هوایی در جهان جابجا می شود و معمولا هر ۱۵ سال یک بار ترافیک هوایی دو برابر می شود.

وی گفت: در سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۷۷۳۹ هواپیمای مسافربری در خطوط هوایی جهان فعال بودند و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۲ این تعداد به ۳۶۵۳۶ فروند برسد.

مونسان ادامه داد: در ایران آمارها حاکی از ۱۵ میلیون سفر داخلی و ۱۳ میلیون مسافر خارجی است که با ۱۵ شرکت هوایی داخلی و ایرلاین های خارجی در تردد هستند و با توجه به آمارهای ذکر شده انتظار می رود رشد سفرهای هوایی در انتظار صنعت هوایی کشور باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری نمایشگاه می تواند به لحاظ ایجاد تعامل و پیوند تکنیکی با شرکت هایس تخصصی قطعه ساز مراکز علمی و پژوهشی و هم چنین بازاریابی و توسعه اقتصادی در این حوزه کمک شایانی نماید.

علی اصغر مونسان ادامه داد: این نمایشگاه توان علمی تکنیکی و تخصصی ۸۷۵ شرکت داخلی و ۱۵ نمایندگی از شرکت های خارجی را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به حجم گسترده عملیات پروازی در فرودگاه بین المللی کیش گفت: ظرفیت پذیرش روزانه ۶۰ سورتی پرواز و ۶۰۰۰ مسافر داخلی و خارجی که تا سقف ۱۰۰ سورتی پرواز روزانه نیز افزایش یافته است وامکان پذیرش۳میلیون مسافر و برقراری۳۰هزار سورتی پرواز ورودی و خروجی در سال نشان دهنده جایگاه فرودگاه بین المللی کیش در بین مهمترین فرودگاه های کشور است.

وی افزود: اجرای پروژه ساخت ترمینال جدید مسافری فرودگاه کیش که روند آن با شتاب انجام می شود، این جزیره را که از قوانین و مقررات تسهیل کننده ورود مسافران خارجی برخوردار است، در زمره مناسب ترین محل برای ترانزیت مسافر و خدمات هوایی قرار خواهد داد.

نمایشگاه هوانوردی کیش با هدف ارائه توانمندی و خدمات هوایی در حوزه مسافر و بار و هم چنین توسعه فرودگاه های کشور در ابعاد گسترش نوسازی و اقتصادی کردن آنها و توجه به زیرساخت ها و قوانین مربوطه در حال اجرا است.
هم چنین در این نمایشگاه از سه محصول جدید و منحصر به فرد تولید داخل در حوزه هوایی رونمایی می‌شود.
هفتمین نمایشگاه هوایی و هوانوردی کیش از ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه از ۱۰ تا ۱۴ و برای نمایش هوایی ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ میزبان علاقمندان صنعت هوانوردی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز