خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

مردم روز ۲۲ بهمن اتحاد و انسجام خود را به نمایش خواهند گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۷۹

دولت یازدهم با وجود محدودیت در بودجه و منابع مالی اصرار دارد با تکیه بر توانمندی مدیریتی روند کاهش تورم را استمرار بخشد و برای این منظور باید انضباط مالی بر امور حاکم باشد و اولویت بندی در کارها انجام شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید همواره قدردان اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه اجتماعی است باشیم گفت: انشاءالله ۲۲ بهمن مردم اعتماد، انسجام، یکپارچگی و اقتدار را به نمایش خواهند گذاشت و همه دنیا متوجه خواهند شد که با ملتی یکپارچه و متحد روبرو هستند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز(سه‌شنبه) در مراسم آغاز واگذاری ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاریهای کشور، ایام دهه فجر را تبریک و یاد امام خمینی(ره) ‌و شهدای انقلاب را گرامی داشت و گفت: امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

معاون اول رییس جمهور یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در ۳۶ سال گذشته را گسترش خدمات عمرانی در مناطق محروم کشور عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی نیز که توسط امام خمینی(ره) ‌راه اندازی شد این هدف را دنبال می‌کرد که عمران و آبادانی را به دورترین نقاط کشورببرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مقطعی با رهبری امام خمینی(ره) ‌به پیروزی رسید که شاید برای خیلی‌ها باورکردنی نبود که در آن مقطع تاریخی راه جدیدی برای حل مشکلات و مسائلی که جوامع بشری به آن مبتلا بودند، گشوده شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: رهبری امام خمینی(ره) ویژگی و امتیازات خاصی داشت و توانست بزرگترین واقعه قرن بیستم را به ثبت برساند اما آنچه از همه برجسته تر است این است که امام به مردم و مردم به امام اعتماد کامل داشتند و این نقطه برجسته‌ای بود که توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در ۲۱ بهمن ماه ۵۷ وقتی که حکومت نظامی اعلام شد امام اعلام کردند ‌من حکومت نظامی را لغو می کنم و از مردم خواست که بیرون بیایند و مردم نیز علی رغم اینکه شایعه شده بود هرکس بیرون بیاید کشته می‌شود، به امام اعتماد کردند و انقلاب اسلامی را رقم زدند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقدام وزارت کشور برای برنامه‌ریزی در جهت واگذاری ماشین آلات عمرانی را در راستای خدمات رسانی به نقاط محروم کشور توصیف کرد و گفت: این اقدام در این جهت است که خدمات رسانی عمرانی در مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته کشور با سرعت بیشتر و روش بهتری انجام شود.

وی با بیان اینکه توسعه کشور یکی از مطالبات مردم است و مسئولین باید به این مطالبه به حق پاسخ دهند افزود: باید برای پاسخگویی به این مطالبه راهکاری بیاندیشیم و همه صاحب نظران نیز باید در این مسیر به دولت مشورت و کمک دهند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران از هر نظر دارای ظرفیت‌های ویژه برای توسعه است تصریح کرد: ایران هم از نظر منابع طبیعی و هم از نظر نیروی انسانی و موقعیت ویژه جغرافیایی در جایگاه خوبی قرار دارد و اینکه چرا با وجود این همه امکانات هنوز مطالبه مردم یعنی توسعه کشور به طور کامل پاسخ داده نشده نیازمند بررسی و رفع مشکلات است که باید آنرا با جدیت دنبال کنیم.

جهانگیری در ادامه مسائل زیست محیطی، ترافیک سنگین، حاشیه نشینی و بافت های فرسوده را از جمله مشکلات کلانشهرهای کشور برشمرد و گفت: ‌ در کلانشهرها وضعیت متفاوت است و مشکلات متعددی وجود دارد که دولت برای حل این مسائل راهکاری اندیشیده و کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون کلانشهرها در دولت تشکیل داده است که به مسائل آنها بپردازد.

وی افزود: مسئله غبار و ریزگردها نیز از مشکلات برخی کلانشهرهای کشور است و مطمئناً امروز هیچ ایرانی از اتفاقی که در اهواز رخ داده خرسند نیست و در شرایطی که آرامش مردم اهواز به خاطر وجود ریزگردها برهم خورده، همه مردم ایران حس می کنند که یک بخش از بدنه نظام و کشور دچار مشکل گردیده و باید نسبت به حل آن اقدام شود.

جهانگیری تصریح کرد: شاید یکی از روشهای حل ریشه‌ای مشکلات کلانشهرها این باشد که رسیدگی به شهرهای کوچک افزایش پیدا کند تا مردم انگیزه‌ای برای مهاجرت به کلانشهرها نداشته باشند زیرا وقتی شرایط مناسب اقتصادی و فرصت کار در شهرهای کوچک و روستاها نباشد، مردم انگیزه پیدا می کنند که به شهرهای بزرگ بیایند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کاهش قیمت نفت و وجود محدودیت در منابع مالی دولت اظهار داشت: با وجود درآمد ارزی مناسب کشور و درآمد حدود ۱۱۸ میلیارد دلاری در سال ۹۰، در پنج سال گذشته ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاریهای کشور توزیع نشده و حتی رشد اقتصادی کشور منفی و تورم نیز صعودی بوده است، لذا این سئوال مطرح می شود که پس این درآمدها در کجا هزینه شده است.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم با وجود محدودیت در بودجه و منابع مالی اصرار دارد با تکیه بر توانمندی مدیریتی روند کاهش تورم را استمرار بخشد و برای این منظور باید انضباط مالی بر امور حاکم باشد و اولویت بندی در کارها انجام شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضرورت حضور و نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته دولت در کنار این مسائل به دنبال راهکارهایی برای دستیابی به منابع خارجی و فاینانس است و اجازه نخواهیم داد روند رو به رشد اقتصاد کشور که در حال حاضر شکل گرفته متوقف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز