خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اداری گیلان:

دولت هیچگاه درصدد حذف مدیران جریان خاصی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۸۴

دولت تدبیر وامید با انضباط مالی و با پرهیز از دست اندازی به منابع بانک مرکزی توانست تورم ۴۰ درصدی را به کمتر از ۱۷ درصد برساند که بنا بر اعلام مجامع بین‌المللی اقتصادی، این یک اتفاق بی‌سابقه است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت تدبیر و امید هیچگاه در جهت حذف و کنار گذاشتن مدیران جریان و گروهی خاص نبوده بلکه معتقد هستیم هر نیروی توانمند انقلابی که می تواند گره‌ای از کشور بازکند باید شرایط فعالیت داشته باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان گیلان اظهار داشت: وقتی مردم حس کنند که دولتمردان به جای پرداختن به حاشیه‌ها، با هم متحد و منسجم شده‌اند تا مشکلات کشور را حل کنند، آنگاه مردم نیز به دولت کمک خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: برای اتحاد و انسجام در کشور، همه نیروهای درون نظام و همه نیروهای وفادار و علاقه‌مند به ایران باید احساس کنند شرایط کار و فعالیت برایشان فراهم شده است.

جهانگیری ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز در همین راستا هیچگاه در جهت حذف و کنار گذاشتن مدیران جریان و گروهی خاص نبوده بلکه معتقد هستیم هر نیروی توانمند انقلابی که می تواند گره‌ای از کشور بازکند باید شرایط فعالیت داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور درادامه به دستاوردهای دولت یازدهم در کاهش تورم و تلاش در جهت خروج از رکود اشاره و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر وامید با انضباط مالی و با پرهیز از دست اندازی به منابع بانک مرکزی توانست تورم ۴۰ درصدی را به کمتر از ۱۷ درصد برساند که بنا بر اعلام مجامع بین‌المللی اقتصادی، این یک اتفاق بی‌سابقه است.

وی همچنین با اشاره به تدوین ۱۷۷ بند برنامه خروج از رکود برای یک دوره دوساله، تصریح کرد: دولت در ۶ ماهه اول سال جاری توانست به رشد اقتصادی حدود ۴ درصد دست پیدا کند این در حالی است که در دو سال قبل با رشد منفی مواجه بودیم.

معاون اول رییس جمهور از کاهش سریع بهای نفت به عنوان اتفاقی غیرمنتظره یاد کرد و اظهار داشت: ‌ در سال‌های گذشته قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بود و مجامع اقتصادی داخلی یا بین‌المللی چنین کاهش ناگهانی را پیش‌بینی نمی‌کردند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این کاهش سریع قیمت نفت در دو بخش به طور جدی تاثیر خواهد داشت که یکی تراز پرداخت‌هاست و این یعنی مصارف ارزی از درآمدهای ارزی ما بیشتر خواهد شد و اثر دیگر آن بر بودجه دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: بخشی از منابع دولت وابسته به درآمدهای نفتی است و این کاهش قیمت ممکن است برخی از دستاوردهای اقتصادی دولت را تحت تاثیر قرار دهد و هم بر نرخ تورم اثر بگذارد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: البته با اطمینانی که از توانمندی و تجربه مدیران دولت داریم و نیز با توجه به توانمندی بخش خصوصی و حمایت‌های مردم و با اتکا‌ء به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوشبین هستیم که بتوانیم به رونق اقتصادی استمرار بخشیم و روند کاهنده تورم را ادامه دهیم.

جهانگیری اضافه کرد: لازمه این موفقیت این است که همه مسئولین دولت و همه مدیران استانی افزایش حجم صادرات غیرنفتی را برای خود یک وظیفه تلقی کنند و هرکس به هز میزان که می‌تواند، مشکلات و موانع را از پیش روی صادرکنندگان بردارد.

وی همچنین بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدلیل کاهش بودجه دولت تاکید کرد و گفت: هر مدیری وظیفه دارد هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهد و استانداران باید یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران را این شاخص قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش عمرانی دولت تصمیم دارد طرح و پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند افزود: آمادگی داریم که بخش خصوصی را بکار گیریم و طرح‌های نیمه تمام بخش مختلف را به بخش خصوصی واگذار و از آنها خرید خدمت کنیم.

جهانگیری ادامه داد: مدیران باید در این زمینه تلاش کنند و مدیری که نتواند در حوزه وظایف و مسئولیت خود چند طرح را در سال به بخش خصوصی واگذار کند، کارکرد موفقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال جاری تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت کرده است٬ تصریح کرد: این رقم حدود دو برابر بودجه عمرانی سال گذشته است ضمن آنکه تقریبا صد درصد بودجه عمرانی امسال استانها نیز تاکنون پرداخت شده است.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها، بودجه عمرانی سال ۹۴ را افزایش داده‌ایم و ضمنا صندوق توسعه ملی نیز موجودی خوبی دارد و می‌تواند به کمک بخش خصوصی بیاید تا بخش خصوصی بتواند در طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری کند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان گیلان از هر نظر دارای اهمیت فراوانی است٬ گفت: این استان مردمانی انقلابی، متدین، متفکر با سابقه علمی دارد و از نیروهای جوان تحصیلکرده و پتانسیل‌های فراوان از جهت منابع طبیعی خدادادی برخوردار است که با وجود این همه مزیت انتظار نمی‌رود این استان با مشکل بیکاری مواجه باشد.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم اجرای چند طرح و پروژه کلیدی در استان گیلان تاکید کرد و افزود: در خصوص بزرگراه تهران رشت که گفته می‌شود حدود ۸ کیلومتر از این مسیر با مشکل مواجه است، باید استاندار، مدیران راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری موضوع را بررسی کرده و راه حل مناسب برای آن پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن قزوین - رشت که در دست اقدام است، بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: ادامه این مسیر تا آستارا از اهمیت زیادی برخوردار است و رییس جمهور نیز در سفر به جمهوری آذربایجان به تکمیل این خط ریلی تاکید کردند.

معاون اول رییس جمهور این خط ریلی را مسیری پراهمیت برای توسعه ترانزیت دانست و افزود: این پروژه با بودجه های عمرانی قابل اجرا نیست و باید راهکار دیگری مثل فایناس برای آن پیدا کنیم.

جهانگیری ادامه داد: هم اکنون با کشور چین حدود ۲۰ میلیارد دلار برای فاینانس توافق داریم و قرار است در سفر رییس جمهور این کشور به ایران این رقم را تا سقف ۵۲ میلیارد دلار افزایش دهیم.

معاون اول رییس جمهور از مشکل فاضلاب و زباله به عنوان دو مشکل بزرگ استان‌های شمالی کشور نام برد و با تاکید بر اینکه باید برای این مسائل راه حلی پیدا شود، تصریح کرد: وقتی این موضوعات سال‌هاست مردم را رنج می‌دهد باید تمرکز ویژه‌ای بر آن معطوف شود و با در نظرگرفتن امتیازات و مشوق‌های لازم از بخش خصوصی برای حل این معضل استفاده کنیم.

جهانگیری همچنین استفاده از زباله برای تبدیل به کود و یا تولید برق را کاری صددرصد اقتصادی توصیف کرد و گفت: وزارت نیرو تضمین داده است که برق تولیدی از زباله را به قیمت مناسب و سودآور از بخش خصوصی خریداری می کند.

وی با اشاره به ارائه گزارش در خصوص مشکلات سد شفارود، از وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواست ظرف یک‌ماه این مشکلات را حل و فصل کنند و چنانچه مشکل حل نشد آن را در جلسه هیات وزیران مطرح نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز