خبرگزاری کار ایران

آشنا در پاسخ به ایلنا:

گزینه وزارت علوم باید مورد احترام و اعتماد دانشگاهیان باشد + اصلاحیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۳۷

دولت امکان انتقاد و نقد سنگین خودش را فراهم کرده است / طرفین مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده‌اند که به حصول توافق در مدت باقی مانده امیدوار هستند اما هیچ کدام از طرفین تعهدی نداده‌اند که توافقی را بپذیرند بخصوص ایران که کاملا خط قرمزهای خود را رعایت و براساس آن عمل می‌کند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تاکید کرد که دولت برای وزارت علوم گزینه‌ای را معرفی خواهد کرد که مورد احترام و اعتماد دانشگاهیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام‌الدین آشنا در حاشیه بازدیدش از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران، در خصوص نمایشگاه امسال گفت: این نمایشگاه نشان دهنده قدرت مطبوعاتی و خبری جمهوری اسلامی ایران است. مشکل ما در ظرفیت‌ مان نیست بلکه مشکلمان در بالفعل کردن این ظرفیت است و امکانی است که وجود دارد که رسانه‌ها بتوانند بازتر و قانع‌کننده‌تر با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به رویکرد دولت به رسانه‌ها اظهار داشت: دولت امکان انتقاد و نقد سنگین خودش را فراهم کرده است و اگر دیگران هم این ظرفیت را از خودشان نشان بدهند این مساله میسر می‌شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا دولت به شعار نمایشگاه پایبند خواهد بود؟ تصریح کرد: شعار امسال نمایشگاه شعار جریان رسانه‌ای مطبوعاتی کشور است

آشنا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از نقش رژیم صهیونیستی در برهم زدن مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که تلاش رژیم صهیونیستی از پیش از مذاکرات آغاز شده بود و با فشار سنگینی که به طرف مقابل مذاکره ایران آورده است تلاش کرد این اصطلاح که " عدم توافق بهتر از توافق بد با ایران بهتر است " را جا بیاندازد. این اصطلاح مکررا از زبان آمریکایی‌ها شنیده می‌شود ایران در پاسخش کمپینی را با عنوان " هر توافقی با ایران بهتر از عدم توافق است " طراحی کرد.

وی ادامه داد: این بحثبسیار مهمی بود که باید برای آمریکایی‌ها و طرف ما جا می‌افتاد که عدم توافق با ایران برای آنها هم هزینه دارد اما برخی از رسانه‌های داخلی با نادانی یا سوگیری‌های نامناسب، به این کمپین لطمه زدند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه به نظر می‌رسد مسیر گفتگو بسته نشده است، تاکید کرد: دو طرف اعلام کرده‌اند که به حصول توافق در مدت باقی مانده امیدوار هستند اما هیچ کدام از طرفین تعهدی نداده‌اند که توافقی را بپذیرند بخصوص ایران که کاملا خط قرمزهای خود را رعایت و براساس آن عمل می‌کند.

آشنا در پاسخ به این سوال که بازی رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ ابراز داشت: اقدام رژیم صهیونیستی اساسش برای بالا بردن هزینه توافق است. طراحی که ایران دارد برای پایین آوردن هزینه‌های یک توافق است و به نظر می‌رسد این دو طراحی در حال زورآزمایی در مقابل یکدیگرند و امیدواریم که با کمترین هزینه برای ایران توافق حاصل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه با توجه به اینکه وزارت علوم در یک سال گذشته دچار فراز و نشیب‌های متعددی شده است دولت برای پایان بخشیدن به این فراز و نشیب‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ توضیح داد: دولت می‌خواهد وزیری را که سه ویژگی را داشته باشد معرفی کند که این سه ویژگی عبارتند از: هم سیاست‌های دولت را اجرا کنند و به سیاست‌های خود متعهد باشند، بتواند از مجلس محترم رای اعتماد کسب کند و هم مورد احترام و اعتماد جامعه دانشگاهی باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ با سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا گزینه‌ای برای وزارت علوم از سوی دولت در حال بررسی است؟ بیان کرد: بله گزینه‌های متعددی برای این وزارتخانه در حال بررسی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضعف دولت در اطلاع‌رسانی عنوان کرد: من نمی‌توانم بگویم که دولت در اطلاع‌رسانی ضعیف یا ناکارآمد است اما می‌توانم بگویم که توقع جامعه بیش از اینهاست.

آشنا در واکنش به سوال خبرنگاری که مدعی شده بود دیدارهای رئیس‌جمهور با خانواده‌های شهدا و ایثار گران گزینشی و یکسویه است، گفت: این دیدارها هر دو یا سه هفته یک بار انجام می‌شود و به هیچ وجه یکسویه نیست و آقای روحانی اگر انتقادی در این دیدارها مطرح شوند حتما آنها را شنیده‌اند که از قضا ممکن است انتقاداتی خیلی خیلی سنگین هم باشد ولی صداوسیمای ما علاقه‌ای برای پخش آنها ندارد.

وی درباره تحولات اخیر فلسطین در واکنش به توهین مسجد الاقصی اظهار داشت: امیدواریم این انتقاضه، آخرین انتقاضه لازم برای بازگشت این مسجد برای صاحبان واقعی‌اش باشد.

لازم به ذکر است که مشاور فرهنگی رئیس جمهور اصطلاح " عدم توافق بهتر از توافق بد با ایران بهتر است " را به کار برده بود که اشتباها این جمله بر اساس اشتباهات تایپی به " عدم توافق از توافق بد با ایران بهتر است " درج شده بود و همچنین اصطلاح " هر توافقی با ایران بهتر از عدم توافق است " به " هر توافقی بهتر از عدم توافق است " درج شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز