خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در حاشیه همایش روز جهانی کودک:

در آینده نزدیک فرد بدون شناسنامه‌ در کشور نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۱۶

حتما از وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی برای به کار گیری روانشناس در دادگاه‌های کودک استفاده خواهیم کرد / باید به عوامل اصلی که باعثمی‌شود کودکان از تحصیل بازبمانند توجه کنیم که اگر در این کار دقیق شویم متوجه می‌شویم این کودکان به علت مشکلات اقتصادی و عاطفی نمی‌توانند به مدرسه بروند

وزیر دادگستری گفت: ‌ در مرجع ملی دنبال این موضوع هستیم که در آینده نزدیک فرد بدون شناسنامه‌ای در کشور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست خبری که در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک در برج میلاد برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمان اجرایی شدن آیین‌ دادرسی کیفری چه زمانی است و آیا در مورد دادگاه کودک قرار است روانشناس و مشاوری حضوری داشته باشند یا خیر گفت: قانون‌گذار به ما مهلت داده است که ۶ ماه پس از تصویب، این قانون اجرایی شود. بنابراین یا سر موعد اجرایی می‌شود یا با شش ماه تاخیر.

وی افزود: حتما از وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی برای به کار گیری روانشناس در دادگاه‌های کودک استفاده خواهیم کرد.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه حکم ناظم متخلف از بازدارندگی کافی برخوردار بود یا خیر اظهار کرد: آن چیزی که در این باره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود سرعت عمل برای جلوگیری از تکرار این نوع حوادثبود. به نظر من احکام صادر شده برای این فرد از بازدارندگی کافی برخوردار بوده و ما باید در احکام به دنبال تعادل باشیم.

پوزمحمدی افزود: اما آن چیزی که باید اشاره کنم این است که باید وزارت آموزش و پرورش در این بسترها نظارت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره قوانین مربوط به کوکان بازمانده از تحصیل گفت: ما باید به عوامل اصلی که باعثمی‌شود کودکان از تحصیل بازبمانند توجه کنیم که اگر در این کار دقیق شویم متوجه می‌شویم این کودکان به علت مشکلات اقتصادی و عاطفی نمی‌توانند به مدرسه بروند. بنابراین مجازات خانواده‌ها به صورت قانونی در این موضوع مشکل‌گشا نیست. ما باید مجموعه عملیاتی انجام دهیم تا کودکان بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولت در مورد کاهش فاصله طبقاتی چه بوده است و چقدر تاکنون موثر بوده بیان کرد: تلاش دولت برای این حوزه به خصوص در مورد بهداشت و درمان کاملا مشهود است. همانطور که می‌دانید اگر اعضای یک خانواده بیمار شود آن خانواده خود به خود از نظر سطح طبقاتی سقوط می‌کند. بنابراین دولت اگر به دنبال حفظ تعادل در بخش کاهش فاصله طبقاتی باشد باید به مشکلات درمان و بهداشت اهتمام ورزد که در این حالت درآمدها متوازن خواهند شد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کودکان بدون شناسنامه بیان کرد: ما در مرجع ملی دنبال این موضوع هستیم که در آینده نزدیک فرد بدون شناسنامه‌ای در کشور نداشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پرونده ریحانه جباری گفت: ریحانه جباری هنوز اعدام نشده است. تلاش‌ها در رابطه با این پرونده ادامه دارد و ۱۰ روز برای تعیین وضعیت این پرونده مهلت داده شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در آستانه ماه‌ محرم هستیم آیا اعدام انجام می‌شود؟ اظهار داشت: تا ۱۰ روز دیگر که ماه محرم شروع نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز