خبرگزاری کار ایران

موافقت هیات دولت با تشکیل واحدی در وزارت اقتصاد به منظور مدیریت بدهی‌های دولت

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۳۴

در این جلسه رییس بانک مرکزی، گزارشی را از بررسی آخرین وضعیت بدهی بخش دولتی و بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی و مطالبات غیرجاری، به هیات وزیران ارائه داد.

جلسه هیات دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد و اعضای دولت پیرامون مهم‌ترین مباحثو مسایل روز کشور به بحثو تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه، گزارشی را از بررسی آخرین وضعیت بدهی بخش دولتی و بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی و مطالبات غیرجاری، به هیات وزیران ارائه داد.

هیات دولت با تشکیل واحدی در وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور مدیریت و تقدیم بدهی‌های دولت موافقت کرد تا با هماهنگی بانک مرکزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به این موضوع اهتمام کنند.

در ادامه با تصویب هیات وزیران، وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا(پاراف) و امضای موقت موافقتنامه همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر در خصوص مسایل هواشناسی و آب‌شناسی اقدام کرده و در مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

دولت همچنین به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد تا سقف مبالغ ۵۰۰ میلیارد ریال و ۲۵۰۰ میلیارد ریال به ترتیب بابت رد دیون دولت به سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهام الشراکه، حق بهره‌برداری و بهره مالکانه اقدام کند.

تمدید مهلت تسویه پروانه‌های گمرکی ورود موقت از سوی هیات وزیران از سه ماه به شش ماه، از دیگر مصوبات جلسه روز یکشنبه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز