خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل: / تکرار /

درآمدهای نفتی باید به سرمایه مولد، نه حقوق کارمند تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۵۸

کشور از یکسری معضلات بزرگ که برخی از آنها مشکلات ساختاری است و مربوط به ۵۰ تا ۷۰ سال پیش است، رنج می‌برد که باید با این مشکلات مبارزه و آنها را حل کنیم.

رییس جمهور در دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تکریم بیش از پیش ایثارگران و خانواده های معظم آنان، تصریح کرد: ایثارگران و جانبازان، افتخار و سند جاودانه ایستادگی یک ملت تنها در برابر دنیا هستند؛ ملتی که در برابر همه دشمنان ایستاد و پیروز شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: بالاترین افتخار ما، اسلام، قرآن، سنت پیامبر و اهل بیت است و تا زمانی که در مسیر اسلام، قرآن، سنت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت باشیم، شکست نمی خوریم و پیروز خواهیم بود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت یازدهم از همان روزهای اولیه استقرار دولت، مسأله رکود و عدم رونق تولید را به عنوان مهم‌ترین معضلات کشور شناسایی کرد، گفت: مردم، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و هر شهروندی به سهم و در حد توان خود، باید به صحنه بیایند و البته دولت باید پشتیبان مردم باشد تا کارآفرینان زمینه را برای اشتغال جوانان آماده کنند.

رییس شورای عالی اقتصاد با نقد این روند که طی آن چشم مردم به دولت و چشم دولت به چاه‌های نفت باشد، تصریح کرد: چاه‌های نفت، دایم یا ابدی نیستند بلکه سرمایه‌ای بین نسلی و برای فرزندان‌مان است و باید به سرمایه‌ای مولد تبدیل و نه به حقوق کارمندان تبدیل شود.

روحانی در ادامه جوانان را امید جامعه نامید و در جمع برگزیدگان استان اردبیل، که عمده آنها جوانان و بانوان بودند، خاطر نشان کرد: دولت وظیفه سخت و مهمی در حوزه جوانان بر دوش دارد، چرا که امروز بسیاری از جوانان، پایان تحصیلات دانشگاهی خود را سرآغاز گرفتاری‌شان می‌دانند و بیکاری و عدم اشتغال جوانان از معضلات بزرگ کشور است.

رییس جمهور افزود: کشور از یکسری معضلات بزرگ که برخی از آنها مشکلات ساختاری است و مربوط به ۵۰ تا ۷۰ سال پیش است، رنج می‌برد که باید با این مشکلات مبارزه و آنها را حل کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید در جمع برگزیدگان، ایثارگران و نخبگان استان اردبیل با بیان اینکه «از همه یک خواهش دارم»، گفت: همه ملت ایران توجه داشته باشند که اولویت‌ها یادمان نرود، ضمن اینکه افکار عمومی جامعه ایران در این اولویت‌ها در حال نزدیک‌ شدن به یکدیگر است. همه می‌گویند مذاکره جدی انجام دهید و معضل تحریم را حل کنید.

روحانی، تحریم را باری بر دوش ملت ایران دانست و گفت: در مذاکراتی که انجام شد، در برخی زمینه‌ها از جمله کشتیرانی مقداری از بار تحریم برداشته شد، البته ما هنوز در تحریم هستیم، تحریم مربوط به فرد نیست که رییس‌ جمهوری بگوید «می‌خواهم تحریم را بردارم و یا بر ندارم».

رییس جمهور، تحریم را یک فشار ظالمانه، غیرقانونی و غلط بر تک تک مردم ایران دانست و گفت: همه مردم می‌خواهند دولت در چارچوب قانون و با حفظ حقوق مردم، تحریم ظالمانه را بردارد. همه ما در این خواست مشترک هستیم و برداشتن تحریم‌های ظالمانه جزو اولویت‌های ما است و دولت این کار را با حمایت مردم و تأییدات رهبری به پیش خواهد برد که در تمام این مسیرها ملت حامی دولت بوده و هست و رهبری نیز در این زمینه تأکید کرده است.

روحانی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه زمانی بین مرکز و پیرامون(مرکزیت کشور و استان‌ها) شکاف زیادی بود، به طوری که مرکزیت کشور به یک نحو و پیرامون طور دیگری فکر می‌کردند، گفت: یک موقع بود که بین نخبگان و توده‌های جامعه شکاف عظیمی بود، اما طی یکسال اخیر و براساس سفرهایی که به استان‌ها داشته‌ام به این نتیجه رسیدم که این شکاف و فاصله بسیار کم شده و تقریباً خواست و مطالبه مردم در سراسر کشور یکسان است و همه خواستار توسعه و فراهم شدن زیرساخت‌ها، رونق در تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات هستند.

رییس جمهور افزود: همه جا خواستار اخلاق هستند و خستگی خود را از افراط ابراز می‌کنند در انتخابات سال ۹۲ فکر می‌کردم، رأیی که مردم ایران به اعتدال دادند، فقط در ایران صورت گرفته است، اما سران کشورها عنوان می‌کنند که شعار اعتدالی که در ایران آغاز شده، خواست جهانی است و لذا قطعنامه‌ «جهان عاری از افراط و خشونت» که ایران در سازمان ملل پیشنهاد داد به اتفاق آراء به تصویب رسید و نشان داد در تمام دنیا همه از افراط و خشونت خسته شده‌اند.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروز شعار اعتدال را به پیش می‌بریم، تصریح کرد: اقلیت کوچکی هم اگر فکر می‌کنند، «راه» افراط است، آنها نیز به همین مسیر اعتدال که قرآن است، بیایند، ما امت وسط و امت معتدل هستیم. البته در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم در چارچوب قانون باید قواعد بازی را نیز بپذیریم.

روحانی ضمن تأکید بر احترام به قانون اساسی و رأی و نظر مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: یک وزیر رأی می‌گیرد، وزیر دیگری استیضاح می‌شود؛ کسی نباید عصبانی شود؛ همین است و همه ما آن را پذیرفته‌ایم و می‌خواهیم با هم کار کنیم. خیلی دوست داشتم دکتر فرجی دانا، مجدداً از مجلس رأی اعتماد بگیرد، چرا که او از چهره‌های فرهیخته و دانشگاهی بوده و هست که دیروز به عنوان وزیر و امروز به عنوان مشاور رییس‌ جمهوری فعالیت می‌کند.

رییس جمهور در حالی که اظهاراتش مبنی بر انتصاب دکتر فرجی دانا به سمت مشاور رییس‌ جمهوری با تشویق حاضران روبه‌رو شد، تأکید کرد. در عین حال هیچ کس نباید ناراحت شود، ما در چارچوب قانون به رأیی که مجلس می‌دهد، احترام می‌گذاریم. برخی قوانین هستند که مجلس تصویب می‌کند و شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند، اما دولت چندان از این قوانین رضایتی ندارد، اما به عنوان رییس‌ جمهوری موظف به ابلاغ آنها برای اجرا هستم. نمی‌توانیم از این چارچوب خارج شویم، چرا که لج‌بازی‌ها و مقاومت کردن نابجا ضررش بیشتر است؛ امروز باید همه و هر سه قوه در کنار هم بایستیم و به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنیم تا کار پیش برود و به مقصد برسیم.

روحانی در آغاز سخنانش در جمع برگزیدگان، نخبگان و ایثارگران استان اردبیل که بلافاصله پس از مرثیه‌سرایی استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی آغاز شد، گفت: هیچ‌چیز با غلامی ابا عبدالله الحسین(ع) قابل معاوضه نیست. در طول تاریخ در روزهای بسیار سخت آنچه به یاری ایران آمده فرهنگ عاشورا بوده است و نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی بدون فرهنگ عاشورا پیروز نمی‌شد. چرا که مرگ بر شاه از تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ سراسری شد و اساس پیروزی نهضت در عاشورای ۵۷ بسته شد؛ آن عاشورایی که امام(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است.

رییس جمهور بالاترین افتخار ما اسلام، قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت(ع) است، گفت: تا زمانی که در مسیر قرآن، اسلام و سنت پیامبر و اهل بیت باشیم، شکست نمی‌خوریم و پیروز خواهیم بود. اگر در کنار خاندان رسالت باشیم در برابر مشکلات پیروز خواهیم شد و به اعتقاد من همه ملت ایران در عشق امام حسین(ع) یکپارچه‌اند. یعنی نه تنها شیعه و مسلمان بلکه هم‌میهن ارمنی نیز در این عشق یکپارچه‌اند.

روحانی در بخش دیگر سخنانش، ایثارگران و خانواده آنها را افتخار ملت ایران دانست و گفت: جانبازان قطع نخاعی کشورمان روزهای سختی را می‌گذرانند اما وقتی کنار بالینشان می‌روم، می‌بینم که چه عظمت و روح بلندی دارند و چقدر خوب حرف می‌زنند و خوب مسایل کشور را دنبال کرده و چقدر خوب نصیحت دلسوزانه می‌کنند.

رییس جمهور با اشاره به خاطره دیدار با یکی از جانبازان اظهار داشت: یکی از جانبازان به من گفت «روی قولت ایستادگی کن، ما در کنارت هستیم. مبادا عده‌ای بخواهند در مسیری که انتخاب کرده‌ای به عقب‌نشینی وادارت کنند.»

رییس جمهور در ادامه این دیدار با اشاره به وظایف سنگین دولت در زمینه رسیدگی به امور جوانان، بانوان و سازمان‌های مردم نهاد، تأکید کرد: در این دولت هر چه به مردم قول می‌دهیم بر مبنای کارشناسی و محاسبه و بررسی‌های قبلی است و پروژه‌های مهمی را که مربوط به کانال‌کشی‌ها و زه‌کشی‌ها برای ۸۳ هزار هکتار، راه‌آهن میانه – اردبیل، گردشگری، آب آشامیدنی و برق و غیره است، براساس کار کارشناسی برای استان اردبیل انجام خواهیم داد.

طبق این گزارش در ابتدای این مراسم ۵ نفر از ایثارگران، برگزیدگان و نخبگان استان اردبیل سخنرانی کرده و همچنین استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی به مرثیه‌سرایی اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت.

محمدرضا مرندی، فرزند شهید عباس مرندی، یوسفی سادات فعال تشکل‌های غیردولتی، فاطمه جوادی عضو سازمان نظام مهندسی معدن و فعال اجتماعی، یاور عبدی جانباز ۵۵ درصد با سابقه ۷ سال اسارت و محمود صادقی اشرافی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی هر کدام مشکلات حوزه‌های ایثارگران، بانوان، جوانان و سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد را با رییس‌ جمهوری در میان گذاشتند.

همچنین روحانی رییس‌ جمهور با اهداء لوح تقدیری از مقام استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی در غلامی اهل بیت عصمت و طهارت و ترویج فرهنگ دینی سپاسگزاری کرد و اجر و مزد خادمان اهل بیت را نزد سالار شهیدان، پیامبر عظیم‌الشأن و خداوند دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز