خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:

لزوم یکپارچه سازی سامانه های الکترونیک در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۳۵

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم یکپارچه سازی سامانه های الکترونیک نظیر گمرک، ‌مالیات و سیستم بانکی تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم یکپارچه سازی سامانه های الکترونیک نظیر گمرک، ‌مالیات و سیستم بانکی تاکید کرد و گفت: سامانه ها ی جدا باید به یکدیگر مرتبط و متصل شوند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک وبیمه با اشاره به عبور از چالشهای پیش رو اظهار داشت: بانک ها اصلی ترین چالش را در زمینه توسعه کشور پیش رو دارند.


وی افزود: ضرورت توسعه کشور در مقابل کشورهای همسایه به شدت حس می‌شود و مردم ایران زمانی که خود را با کشورهای همسایه مقایسه می کنند شاید در وضعیت مطلوبی نسبت به آنها قرار داشته باشند.


جهانگیری با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ ایران باید قدرت اقتصادی منطقه باشد تصریح کرد: دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای دست یافتن به این مهم وجود دارد که مهمترین آن ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نیروهای جوان و تحصیلکرده است.


جهانگیری خاطر نشان کرد: برای عبور از این چالش سالانه به یک تا یک و نیم میلیون شغل نیاز داریم.


وی ادامه داد: ۸ سال گذشته که رشد اقتصادی حدود ۸ درصد و رشد سرمایه گذاری حدود ۱۲ درصد بود نیازمند یک میلیون شغل در سال بودیم اما درشرایط کنونی با رکود اقتصادی و براساس آمارهای سال ۹۱ که نشانگر رشد اقتصادی منفی ۶.۳ و رشد سرمایه گذاری منفی ۲۱.۹ هستیم مطمئنا میزان ایجاد اشتغال باید بیش از یک میلیون شغل در سال باشد.


وی تصریح کرد: در جلساتی که با وزرای دولت داشته ایم مجموعه طرح های پیش نیاز توسعه ای مورد ارزیابی قرار گرفت که در این میان ده‌ها میلیارد دلار در حوزه نفت و میادین مشترک نفتی نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد که البته با این سرمایه‌گذاری ها چندین برابر بازگشت مالی خواهیم داشت.


وی ادامه داد: همچنین با سرمایه گذاری در طرح های نیمه تمام پتروشیمی، راه آهن، بنادر چابهار و بندر عباس و طرح های فولادی و معدنی می توان بهره برداری های مفیدی داشت.


جهانگیری گفت: توسعه و تجهیز منابع تاکنون بر دوش نظام بانکی بوده این در حالی است که نظام بانکی مظلوم واقع شده هر چند که اشتباهتی در این میان رخ داده است.


وی تصریح کرد: ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع تجهیز شده و در اختیار بنگاه‌های مختلف قرار گرفته است اما در سال جاری منابع بیشتری نیاز است.


وی درخاتمه افزود: از بازار سرمایه انتظار می رود تا با شکل گیری صندوق‌های پروژه به تامین مالی طرح ها و شرکت‌های بزرگتر رو آورد و ساز و کارهای خود را اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز