خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

پاسداری از اعتماد مردم وظیفه همه دولتمردان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۵

مردم «کرد» همواره دلبسته نظام و انقلاب بوده اند / به سهم خودم در تحقق خواست های مردم کردستان تلاش خواهم کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، طی مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس بوک به دیدار اخیرش با جمعی از فعالان سیاسی کردستان اشاره و تصریح کرد: " پاسداری از اعتماد مردم وظیفه همه دولتمردان است. "

به گزارش ایلنا، در این یادداشت آمده است: " در دیدار با جمعی از فعالین سیاسی استان کردستان اعم از شیعه و سنی شرایط روز این استان تشریح شد. فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و توسعه استان و توجه به نیروهای محلی و بومی شایسته و استفاده از آنها در مدیریت کلان استان و رفع تبعیض و رعایت حقوق شهروندی از مطالب مورد بحثدر این دیدار بود.

دوستان تاکید داشتند که در این انتخابات؛ مردم کردستان دلبستگی شان را به نظام ابراز داشتند و در برخی شهرها تا ۸۴ درصد به دکتر روحانی رای دادند و حتی در برخی روستاهای اهل سنت رای ایشان صد در صد بوده است و متوسط رای دکتر روحانی در کردستان بیست درصد بیشتر از میانگین کل کشور بوده است و حضور مردم کردستان پای صندوق های رای قابل قیاس با دو دوره قبل نبوده و الان امید سرشاری در تک تک مردم کردستان ایجاد شده است.

حاضران تاکید داشتند که بیانیه آقای دکتر روحانی درباره حقوق اقوام و مذاهب و تاکید به همبستگی ملی و سخنرانی ایشان در سنندج موج ایجاد کرد و مردم کردستان دکتر روحانی را انتخاب کردند تا وضع موجود را تغییر دهند. امروز هم در خانه هر «کرد» یک نسخه از این بیانیه موجود است و مردم منتظر هستند و امید دارند که این «تغییر» را ببینند.

دوستان تاکید داشتند در حالی که در برخی نقاط جهان اسلام، شیعه و سنی بر روی هم تیغ کشیده‌اند و همدیگر را می کشند مردم سنی ایران یکپارچه به یک روحانی شیعه رای داده اند و به این دولت و به نظام امید بسته اند و تاکید می کردند «ترا به قرآن از امید مردم پاسداری کنید».

حاضران در جلسه، اولین نمود دولت در کردستان را تعیین استاندار می دانستند و امیدوار بودند که این انتخاب نشانه تدبیر دولت دکتر روحانی باشد.

من هم با توجه به اهمیت استان کردستان و تاکید بر این نکته که مردم «کرد» همواره دلبسته نظام و انقلاب بوده اند گفتم که پاسداری از اعتماد مردم وظیفه همه دولتمردان است و من هم به سهم خودم در تحقق خواست های مردم کردستان تلاش خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز