خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

اجرای طرح دولت الکترونیک به طور جدی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۶

کارگروه مستقل برای پیگیری تحقق دولت الکترونیک تشکیل شده است / بزودی مکان وزارت دادگستری به ساختمان لادن منتقل می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: بزودی مکان وزارت دادگستری به ساختمان لادن منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص کاهش جرایم کیفری عنوان کرد: این امر جزو سیاست‌های کلی ماست که به شکل جدی فرهنگ کمک و دستگیری و محبت را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه احساس مسئولیت داریم اگر فردی دچار خطای غیرعمد شده باشد وظیفه همه ماست که به وی کمک کنیم چرا که باید آسیب‌های مالی که به وی رسیده جبران شود برخی چنین توانی را ندارند.

وی افزود: دولت و مجلس برای این امر بودجه‌ای را اختصاص داده است اما ناکافی بوده است. بیمه‌ها نیز برای حوادثجاده‌ای بودجه داشته اما برای حوادثغیرجاده‌ای مشکل دارند. خوشبختانه حرکت‌هایی در این زمینه شروع شده که ما نیز پشتیبانی می‌کنیم.

وزیر دادگستری درخصوص کاهش اطاله دادرسی نیز گفت: قوه قضائیه در آیین دادرسی و روش محاکمات تمهیداتی را پیش‌بینی کرده است که در مجلس بخشی از آن تصویب شده و بخشی تصویب نشده است. ما در سازمان تعزیرات حکومتی مسئله را تعقیب می‌کنیم تا روند رسیدگی‌ها کاهش یابد و سرعت عملیات بیشتر شود و مردم برای طرح شکایات خود از طریق شبکه‌های الکترونیکی وارد عمل شوند. البته بخش زیادی از این طرح قانون شده و وارد فاز اجرایی شده است.

پورمحمدی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا زمینه بروز جرم را کاهش دهیم رسالت ما نیز جرم‌زدایی است. بخصوص در زمینه فساد. دولت جدید در این زمینه رویکرد خوبی دارد. خوشحالیم که در مدت کوتاهی که از عمر دولت گذشته است تاکنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دو جلسه برگزار کرده سه جلسه کارگروه نیز برگزار شده است و در جلسات هیئت دولت نیز گزارشی از فعالیت واحد مبارزه با فساد ارائه شده است.

وزیر دادگستری همچنین یادآور شد: دولت موافقت کرده است در جلسه‌ای مستقل مسئله دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و تصمیمات و استفاده از ابزار الکترونیک را با اراده‌ای جدی پیگیری کند. چشم‌انداز این مسئله روشن است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ حکم برای اجرای دولت الکترونیک صادر شده است گفت: این احکام یا خوب اجرا نشده و یا هماهنگ نبوده است ما در دولت به این جمع‌بندی جدی رسیدیم که هم باید اراده‌ای برای انجام آن وجود داشته باشد و هم نهادی ناظر برای پیگیری در دولت ایجاد شود تا فعالیت‌ها هماهنگ گردد.

پورمحمدی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت عنوان کرد: امروز تصمیم بر این شد تا کارگروهی تشکیل شود که دو وظیفه نظارت بر انجام تکالیف و احکام الکترونیک و هماهنگی و تعیین دستگاه‌های مسئول را برای اجرای طرح دولت الکترونیک برعهده گیرد.

وزیر دادگستری درباره اینکه آیا شما در ساختمان لادن مستقر شده‌اید؟ گفت: ما مستقر بودیم. تنها قرار است مکان خود را عوض کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز