خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین رویداد هوشمند سازی ازمزرعه تا سفره با همکاری شرکت های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۷۶۳

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی نامگذاری کرده اند، گفت: این رویداد با هدف شناسایی ظرفیت ها و شرکت های دانش بنیان و به منظور هوشمندسازی و افزایش بهره وری از تولید تا مصرف برگزار شد.

مهدی دلاوری رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افرینی نامگذاری کرده اند، گفت: کشاورزی هوشمند، دامپروری هوشمند، صنایع غذایی و بسته‌بندی‌های نوین هوشمند، انبارش، حمل و نقل و توزیع هوشمند، خرده فروشی و فروشگاه‌های هوشمند، محورهای این رویداد هستند.

وی با بیان اینکه سازمان اتکا جز معدود سازمانهایی است که از مزرعه تا سفره زنجیره دارد، گفت: این سازمان علاوه بر دارا بودن مزارع کشاورزی، دامپروری، شیلات، آبزیان، دارای صنایع غذایی و تبدیلی، توزیع و پخش، فروشگاه است و در تولید و عرضه این محصولات در بازار داخلی و خارجی نیز فعال است.

دلاوری اظهار کرد: سازمان اتکا با داشتن فروشگاه های زنجیره ای در کشور نیز بازار داخلی و مشتریان دائم دارد که زنجیره را کامل می کنند.

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازما اتکا با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال ما بدنبال بکارگیری فناوری های نوین هستیم، گفت:  هدف ما ارائه خدمات با کیفیت بالا به مصرف کنندگان و مشتریان است. 

وی افزود: ما بدنبال کاهش هزینه ها و خطای انسانی هستیم و قصد داریم مصرف آب را بهینه کنیم و از خاک بهره وری بیشتری داشته باشیم.

دلاوری با بیان اینکه در سازمان اتکا، اکوسیستم نوآوری را طراحی کردیم و از ظرفیت کل کشور برای تحقق اهداف فناورانه بهره می بریم، اعلام کرد: ما از شرکت های دانش بنیان، نوپا و خلاق و استارت آپی حمایت خواهیم کرد.

رییس مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا ادامه داد: در این رویداد برنامه‌های متفاوتی نظیر؛ کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه، پنل‌های تخصصی مرتبط با زنجیره غذایی هوشمند، سخنرانی و ارائه نیازمندی‌ها به اجرا درمی‌آید.

دلاوری افزود: در این رویداد حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور حضور یافته اند که با توجه به نیازهای مطرح شده از سوی سازمان اتکا، راهکارهای خود را برای هوشمندسازی زنجیره ارائه خواهند داد و پس از بررسی وارد مرحله اجرا می شوند.

این رویداد یک روزه با همکاری مرکز نوآوری صنعتی افق برگزار شد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان و تیم‌های فعال در حوزه هوشمندسازی به منظور انجام پروژه‌های مرکز از جمله مخاطبان این رویداد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز