خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر علوم با رئیس سازمان بسیج دانشجویی مطرح شد:

تاکید بر نهضت اشتغال‌آفرینی در محافل بسیج دانشجویی/ استقبال زلفی‌گل از طرح راهیان پیشرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۳۰۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از بسیج دانشجویی انتظار می‌رود در فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه حضور جدی داشته باشد و با تشکیل هسته‌های فناور وارد مراکز رشد فناوری شوند و در جهت تحقق فرمان امسال مقام معظم رهبری تلاش کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد برگزاری تورهای آشنایی با کارخانه‌های بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تورهای آشنایی با کارخانه‌های بزرگ، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای دانشجویان، یک اقدام فرهنگی با رویکرد فناوری است که متناسب با شعار سال است و وزارت علوم نیز از این اقدام حمایت مالی و پشتیبانی می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به موضوع کارآفرینی در نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بسیج دانشجویی در تربیون‌ها و محافل خود بر نهضت اشتغال‌آفرینی در کشور تأکید کند و مسئولان را به حل این مشکل حساس کند که در صورت حل مشکل بیکاری، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هم کاهش خواهد یافت.

زلفی‌گل افزود: وزارت علوم به مباحث فرهنگی توجه ویژه دارد و سه درصد بودجه هر دانشگاه را به فعالیت های فرهنگی اختصاص داده است و بسیج دانشجویی می تواند با همکاری مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها از این اعتبار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بویژه در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی، قانونمنداری و حل مشکلات جامعه با رویکرد علمی استفاده کند.

وی از بسیج دانشجویی خواست در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محیط دانشگاه، اجرای سند دانشگاه اسلامی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و کادرسازی برای نظام به وزارت علوم کمک کند.

در بخشی از این نشست، محمدحسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی گزارشی از فعالیت‌های این تشکل دانشجویی ارائه کرد.

وی از انجام طرح راهیان پیشرفت برای آشنایی دانشجویان با افتخارات علمی و بخش صنعت و معدن توسط بسیج دانشجویی خبر داد که مورد استقبال وزیر علوم قرار گرفت.

در این نشست دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر شمسی‌پور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز