خبرگزاری کار ایران

توضیحات استاندار خوزستان در خصوص روند اجرایی برخی پروژه های عمرانی در اهواز

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۴۹

استاندار خوزستان امروز سه شنبه 11 دی ماه، همراه با تعدادی مسئولان استانی از روند اجرایی برخی پروژه های عمرانی در سطح شهر اهواز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در خصوص وضعیت روند اجرایی این پروژه های عمرانی، اظهار کرد: پروژه ساخت پل زیرگذر جانباز یا زردشت با جدیت و سرعت در حال انجام است. این پروژه موازی با منطقه کیانپارس اهواز است و ترافیک را در آن منطقه کاهش می‌دهد و باعث می شود که امکان انتقال از مسیر موازی با کیانپارس از مهرشهر صورت بگیرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه آن مسیر هم رونق می گیرد و در عین حال شهرک زردشت که متعلق به جانبازان عزیز است را از بن بست خارج کند و همچنین طرحی است که جزو طرح تفصیلی شهر است و بار ترافیک شهر را سبک می کند و خوشبختانه به خوبی در حال پیشرفت است.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل قطعی های مکرر آب طی هفته های اخیر در مرکز و شرق اهواز، گفت: در کانال پای پل در طی 8 سال اخیر مشکلات متعدد و شکستگی هایی روی داده و تصمیم گرفتیم در زمستان تعمیرات اساسی در آن انجام دهیم و حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در این کانال هزینه می شود تا جریان آبرسانی پایدار شود و بتوانیم آب را به اهواز و شهرهای جنوبی استان برسانیم و این تعمیرات منجر به کاهش آب و قطعی های اخیر در نقاط مرکز و شرق اهواز شده است.

شریعتی ادامه داد: این کار برای پایداری آب در شرایط تابستان و خشکسالی انجام شده اما ما از این مسئله غافل شدیم و تلاش کردیم اجازه ندهیم این کم آبی در زمستان هم برای شهروندان رخ دهد و به همین دلیل با کارهای صورت گرفته آب از کانال سلمان ظرف چند روز آینده به مدار خواهد آمد و مسأله آب مرکز و شرق اهواز حل خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: این طرح به صورت پایدار خواهد بود و در نقش پدافند غیرعامل عمل خواهد کرد که اگر مشکلی برای آب غدیر پیش آید آب رودخانه کرخه را از کانال سلمان و از ایستگاه پمپاژ که ایجاد کردیم برای مردم اهواز تامین کنیم و مشکلی نباشد.

 شریعتی در مورد پروژه بعدی که امروز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت، توضیح داد: پروژه پل نهم اهواز متاسفانه سال‌ها متوقف شده بود که از سال گذشته دوباره فعال شد و پیشرفت خوبی دارد، ولی تعدادی معرض در این پروژه وجود دارد شهردار دستور داد با توافق معارضین رفع شود. امیدواریم فاز اول پروژه پل نهم تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد و پل دوم این طرح هم هم پس از آن شروع شود.

استاندار خوزستان در رابطه با طرح امتداد جاده ساحلی تا ملاثانی، تصریح کرد: یک سال و نیم پیش با شهرداران اهواز، ویس، شیبان و ملاثانی توافق کردیم که جاده ساحلی را تا ملاثانی برسانیم با این هدف که امکان تردد را به‌صورت پدافند غیرعامل از این مسیر فراهم کنیم و در عین حال یک مسیر تفریحی، تفرجگاهی و تجاری هم در کنار رودخانه کارون به عنوان یک ظرفیت مهم شکل گیرد.

وی افزود: خوشبختانه کار به خوبی پیش می‌رود و در حدود ۱۵ کیلومتر در محدوده شهر اهواز پیشرفت داشته است و از شهردار اهواز صمیمانه تشکر می کنم. انتظار می‌رود شهرداری های ویس، شیبان و ملاثانی هم با توجه به اینکه اعتبار در اختیار آنها قرار داده شده است و طراحی کار هم انجام شده با سرعت کار را انجام دهند و امیدواریم ظرف دو تا سه سال آینده این پروژه تکمیل شود.

استاندار خوزستان در مورد پروژه تقاطع غیر همسطح شهید بندر (چهار شیر)، اظهار کرد: فازهای بعدی این طرح خوشبختانه در حال انجام است و امیدواریم ظرف شش ماه آینده دو فاز دیگر هم به بهره‌برداری برسد و پس از دو فاز دیگر باقیمانده از آن آغاز شود.

شریعتی گفت: این پیشرفته ترین تقاطع غیر همسطح جنوب غرب کشور است و به سرعت در حال پیشرفت است. دستگاه‌های اجرایی مختلف هم همکاری لازم را دارند و ما تا هفته آینده برای تسریع در عملیات اجرایی مسیرهایی را مسدود خواهیم کرد تا این دو فاز از تقاطع غیرهم سطح چهارشیر ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.  

استاندار خوزستان در مورد آخرین پروژه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، توضیح داد: خوشبختانه کار پروژه تقاطع غیرهمسطح و مسیر شهدای شهیدان خادم سیدالشهدا و پل شهیدان خادم سیدالشهدا که کوی رمضان را به فرودگاه و به شهرک نفت وصل می‌کند خیلی خوب انجام شده است و در حال بهره برداری است و تنها کارهای جزئی و انتهای آن باقی مانده که در حال انجام است.

شریعتی عنوان کرد: جا دارد از همکاری های قرارگاه کربلا و سپاه پاسداران و برادر عزیزم سردار خادم سیدالشهدا که همکاری لازم را داشتند تشکر کنم همچنین از زحمات شهردار محترم، پیمانکاران نیز تشکر می کنم. این طرح مناطق محروم را از بن بست خارج می کند و کوی آل صافی را رونق خواهد داد؛ همچنین تلاش خواهیم کرد فضای سبز در تپه های این منطقه اجرا شود که انشاالله زیبایی، طراوت، نشاط و هوای سالم را برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد.

استاندار خوزستان یادآور شد: به فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری هر کاری برای اقشار محروم انجام شود، اجر مضاعف دارد و این کار هم برای شهر اهواز است و هم مناطق محروم را از بن بست و محرومیت خارج می‌کند و در نتیجه اجر و پاداش آن مضاعف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز