خبرگزاری کار ایران

توزیع ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار بین مدارس خوزستان جهت مقابله با گرد و غبار

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۶۸

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از یک میلیون ماسک تنفسی تهیه و بین خوزستانی‌ها توزیع شده است، گفت: توزیع ماسک فیلتردار موجب شده است که حداقل گروه‌های حساس برای مقابله با گرد و خاک ایمن شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در مراسم توزیع ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار بین مدارس که امروز (۲ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: مقوله پیشگیری اولویت نخست مدیریت بحران است و بر مؤلفه‌های دیگر مقدم است، اما این مقوله در کشور و خوزستان مغفول مانده است. فرهنگ مدیریتی با مقوله پیشگیری تناسب ندارد و نتوانسته‌ایم فرهنگ پیشگیری را در نگاه مدیران، کارشناسان و حتی آحاد جامعه جا بیندازیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری افزود: بسیاری از بحران‌هایی که در طول سال‌های اخیر در خوزستان رخ داده است، بحران‌های دست ساخته ما مدیران است. همچنین در کنار این موارد شرایط اقلیمی تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: گرد و خاک پدیده‌ای است که به ابربحران تبدیل شده است. با پیام مقام معظم رهبری و عنایت دولت توانستیم در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار هکتار از کانون‌های گرد و خاک داخلی را کنترل کنیم. همچنین کنترل همین میزان از کانون‌های گرد و خاک در سال جاری با اعتبارات صندوق ملی توسعه در حال انجام است.

حاجی‌زاده بیان کرد: باید بپذیریم همه این اقدامات در راستای پیشگیری و کنترل است، اما در مرحله مقابله و آمادگی دچار مشکل بوده‌ایم و یکی از راه‌هایی که در این زمینه مطرح شده بود، توزیع ماسک‌های فیلتردار هنگام وقوع گرد و خاک بود که با همکاری شرکت‌های خوزستان، در دو سال اخیر بیش از یک میلیون ماسک تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه گرد و خاک بیشتر منبع خارجی دارد، گفت: توریع ماسک فیلتردار موجب شده است که حداقل گروه‌های حساس را برای مقابله ایمن کنیم و سعی شد ماسک‌های توزیع شده مورد تایید کارشناسان حوزه سلامت باشد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی شده است و در شهرستان‌هایی که بیشتر درگیر خاک هستند از جمله جنوب، جنوب شرق، شرق، مرکز و قسمتی از شمال خوزستان ماسک فیلتردار توزیع می‌شود و تامین ماسک‌ها در شهرستان‌هایی که کمتر دچار گرد و خاک می‌شوند نیز از طریق شهرداری‌ها انجام خواهد شد. ۶۰۰ هزار ماسک فیلتردار که امروز بین مدارس خوزستان توزیع می‌شوند، با اعتباری حدود یک میلیارد تومان تهیه شده است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که سال گذشته انجام شد، ایجاد هفت سالن چند منظوره مدیریت بحران با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که احداث برخی از آن‌ها در حال انجام است. همچنین در سال گذشته اقلام امدادی و مقابله با حریق نیز برای اکثر شهرستان‌ها تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز