خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

گلمرادی: توسعه‌ی کشور در گرو بهبود شرایط معیشتی معلمان و کارگران است/ تشکیل دو کارگروه جهت ارائه پیشنهادات قابل اجرا

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۸۳۳

نماینده مردم شهرهای بندر ماهشهر، بندر هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه دو قشر سازنده و مولد جامعه در فقر ملموس معیشتی به سر می‌برند که همین مسئله بازدهی آنان را تحت تأثیر منفی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: جامعه‌ی هدف آموزش‌وپرورش، آینده‌سازان کشور بوده و کارگران نیز، زیر بنا و نیروی محرکه توسعه‌ی کشور و عامل اصلی سودآوری هستند که متأسفانه به دلیل عدم توجه به این دو قشر تأثیرگذار در ادوار گذشته و حال، نمی‌توان به توسعه‌ی واقعی و ملموس کشور تا زمانی که مشکلات آنان رفع نشود، امیدوار بود.

این نماینده مجلس افزود: هیچ فرد تأثیرگذاری در جامعه‌ی امروز ما وجود ندارد که وام‌دار معلم نباشد، یعنی این معلم است که افراد جامعه را برای ساختن و اداره کشور تعلیم می‌دهد. بنابراین وقتی خودِ معلم دچار مشکلات معیشتی باشد، نمی‌توان انتظار داشت که با تمرکز بالا به این امر مهم اهتمام ورزد. لذا از اهم واجبات امروز ما برای داشتن فردایی بهتر، رفع مشکلات جاری این جامعه‌ی عظیم آموزشی و پرورشی است.

گلمرادی با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران، گفت: سودآوری هر مجموعه‌ای ناشی از تمرکز و انگیزه‌ای است که نیروی انسانی آن مجموعه دارد. یعنی وقتی یک مجموعه‌ی صنعتی، تولیدی یا اقتصادی تشکیل می‌شود، بدون شک به دنبال سودآوری است و این سودآوری، هم باعث توسعه‌ی آن مجموعه می‌شود و هم زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و مناطق دیگر کشور است. بنابراین اگر نیروی کار این مجموعه به دلیل مشکلات معیشتی و پایین بودن حقوق دریافتی، انگیزه و تمرکز لازم را نداشته باشند، هر چند آن مجموعه از تکنولوژی‌های روز دنیا هم بهره‌مند باشد، نمی‌تواند به موفقیت لازم دست یابد. ازاین‌رو باید تمهیداتی اتخاذ شود تا با افزایش حقوق کارگران، انگیزه آنان را برای خلاقیت، نوآوری، تلاش و همراهی با محیط کار فراهم نمود تا هم کارفرما و هم کارگر از آن بهره کافی را ببرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چقدر در این دو بخش هزینه کنیم، در اصل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. در بخش آموزش‌وپرورش نسلی را تحویل خواهیم گرفت و جامعه را به آن تحویل خواهیم داد که به‌خوبی آموزش دیده و تربیت شده است، زیرا معلم به‌جز انجام‌وظیفه، هیچ نگرانی دیگری ندارد. در بخش کارگری نیز وقتی کارگر نگران اداره زندگی شخصی‌اش نباشد، به‌جز به افزایش راندمان تولید به چیز دیگری فکر نمی‌کند و کارفرما هم بجای اینکه وقت خود را صرف آرام نمودن اعتراضات کند، به فکر توسعه‌ی کار می‌افتد و به همین شیوه است که ما در آینده‌ای نزدیک شاهد جامعه‌ای پویا و فاقد نگرانی هستیم که به هیچ‌چیز جز توسعه‌ی کشور نمی‌اندیشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دو کارگروه ویژه تشکیل داده‌ام تا با الگوبرداری از جوامعی که در این دو زمینه موفق عمل کرده‌اند، با توجه به شرایط فعلی کشور، پیشنهادات و راه‌کارهای خود که قابلیت اجرا داشته باشند را جهت ارائه به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، آماده و ارائه نمایند و پس از تأیید آن، به جد و محکم پیگیر اجرایی شدن طرح‌های مذکور باشیم.

گلمرادی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، طرح‌ها و پیشنهادات این دو کارگروه آماده شده و تحویل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جهت سیر مراحل بعدی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز