خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار فرماندار به مقصران مسمومیت شهروندان هندیجانی/ امنیت غذایی و بهداشتی مردم، خط قرمز ما است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۵۱۸

فرماندار هندیجان گفت: مسببان مسمومیت برخی از مردم هندیجان از طریق آب منتظر پاسخ قاطع مسئولان به‌خصوص دادستان هندیجان باشند.امنیت غذایی و بهداشتی خط قرمز ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، کوروش مودت در این خصوص گفت: به سبب آلودگی آب در هندیجان ۳۰ نفر دچار اسهال خونی شده‌اند اما هنوز معلوم نیست این آلودگی در بخش آب شهری، تصفیه‌خانه‌ها یا موارد دیگری باشد.

وی افزود: مشکل این ۳۰ نفر که تعدادی از آن‌ها در روستا و تعداد بیشتری در شهر بوده‌اند، با درمان به‌موقع رفع شده است و جلسات فوق‌العاده و اضطراری شورای سلامت با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان در هندیجان را برای مشخص نمودن علت این واقعه برگزار کردیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: این جلسات با حضور مسئولان آب شهری، روستایی و دیگر نهادهای متولی به‌صورت فوری و اضطراری در چندین نوبت برگزار شده و با آهک پاشی جداول فاضلاب، کُلر زنی آب و اِعمال حساسیت بیشتر نسبت به آب تصفیه کن‌های شهر، الحمدالله تاکنون مورد جدیدی از این بیماری به مراکز درمانی گزارش نشده است.

وی گفت: ما آب شهر را بررسی کرده و میکروبی در آن مشاهده نکردیم.EC آب هم مناسب بوده، ممکن است مشکل از آب تصفیه کن‌ها باشد یا اینکه در نقطه‌ای از شهر به دلیل شکستگی لوله، میکروب‌ها و آلودگی ازآنجا سرایت کرده باشد.

مودت عنوان کرد: همه این آلودگی‌ها و راهی شدن مردم به مراکز درمانی به دلیل ابتلا به اسهال خون از آب آلوده بوده، اما هنوز منشأ آلودگی برای ما مشخص نشده به همین سبب ما همه جوانب را برای سالم‌سازی آب در سطح شهر انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: این موضوع را به اطلاع دادستان رسانده‌ایم تا با هر فرد یا نهادی که در این موضوع دخالت داشته برخورد شود، چرا که مربوط به بهداشت و امنیت غذایی مردم است و ما در این موضوعات تعارفی با هیچ‌کس نداریم.

وی گفت: از سه روز پیش تا کنون فقط یک مورد آن‌هم در روستا به مراکز درمانی مراجعه کرده و دیگر خبری نبوده است.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: برای تأمین دارو و پزشک مورد نیاز این بیماری آماده‌باش اعلام کرده‌ایم و هر فردی که به مراکز درمانی مراجعه کرده درمان شده است. همچنین برای جلوگیری از این وضعیت فعالیت‌های دیگری را انجام داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: به اداره صنعت، معدن و تجارت دستور داده‌ایم مواد غذایی که از خارج از شهرستان همانند سبزی و کاهو وارد می‌شود را تحت کنترل داشته و آزمایش‌ها در این خصوص را با همکاری شبکه بهداشت انجام دهند.

لازم به ذکر است که در چند روز گذشته، تعدادی از شهروندان شهرستان هندیجان، به دلیل ابتلا به بیماری اسهال خونی، به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/
محمدمهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز