خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

زمزمه برداشت صدف‌های بندر بحرکان هندیجان/ محیط ‌زیست مجوز صادر نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۳۶

سواحل بندر بحرکان هندیجان یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان خوزستان است که پس از سفر معاون اول رئیس ‌جمهور به استان خوزستان، طرح ایجاد منطقه گردشگری آن به تصویب هیئت دولت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، منطقه بندر بحرکان علاوه بر ایجاد منطقه گردشگری، مزیت‌های دیگری همانند صیادی دارد که می‌توان برای پرورش آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار فعالیت‌های مؤثر صورت داد.

در حال حاضر، برخی افراد غیربومی با فشار به متولیان خواستار برداشت ماسه و صدف‌های بندر بحرکان هندیجان هستند که با مخالفت‌های مردمی مواجه شده است. افکار عمومی در هندیجان با انتقاد از این موضوع خواستار جلوگیری برداشت صدف شدند.

بندر بحرکان دارای سواحل ماسه‌ای با صدف‌های زیبا است که جاذبه‌های زیادی به آن منطقه افزوده و اگر این صدف‌ها و ماسه‌های آن برداشت شوند، لطمه های جبران ‌ناپذیری در مرحله اول به محیط‌ زیست و در مرحله دوم سبب از بین رفتن منطقه گردشگری بحرکان می‌گردد.

یکی از شهروندان هندیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: ما مردم هندیجان از این اقدام ناشایست ناراحت و نگران هستیم. این اقدامات سبب تخریب محیط ‌زیست می‌شود.

وی افزود: سواحل بندر بحرکان از مکان‌های مهم که مورد تائید مسئولان جهت ایجاد منطقه گردشگری استان خوزستان است تا مردم بتوانند برای گذراندن و تفریح به این منطقه سفر کنند؛ بنابراین ما مخالف برداشت ذخایر صدف که متعلق به مردم هندیجان است، هستیم.

مصطفی حق زاده رئیس اداره محیط‌ زیست هندیجان نیز، بیان کرد: برداشت صدف و ماسه در بندر بحرکان هندیجان هیچ‌گونه مجوز محیط زیستی ندارد و برای اجرای هرگونه طرحی در این منطقه، باید با اداره محیط‌ زیست هماهنگی کرده و درخواست ارائه دهند.

وی ادامه داد: چنانچه هرگونه برداشتی در بندر بحرکان صورت گیرد، ما اقدام قانونی علیه این افراد را انجام خواهیم داد و در خصوص مجوزهای محیط ‌زیست شرایط منطقه را در نظر می‌گیریم.

زمزمه برداشت صدف‌های بندر بحرکان هندیجان/ محیط ‌زیست مجوز صادر نکرده است

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز